annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Slechte wifi

Topic gestart op: 08-02-23 15h02

Antwoorden: 5 antwoorden

Alinda
Aspirant verkenner

Slechte wifi

Kan ik op mijn orange router mesh wifi plaatsen, zodat ik boven en in de tuin ook wifi heb?of heb ik er andere dingen voor nodig om mijn wifi signaal te versterken. Ik weet dat een wifi versterker niet echt werkt.

Groetjes alinda

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
f_f
Aspirant verkenner

Wij zitten hier met dat probleem, en vragen ons ook af of we het konden verplaatsten?

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb je een ethernet connectie boven ?  Of binnen niet ver van de tuin ?

 

0 pluimen
Alinda
Aspirant verkenner

Goh dat zou ik niet weten eigenlijk. Ik ben behoorlijk a technisch. Ik heb een modem van orange en dan een d- link kastje. Maar had geleze´ dat mech wifi veel beter was en ik dan overal in huis en tuin goede wifi zou hebben, maar weet niet hoe ik dat moet doen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Wel, @Alinda al je een mesh systeem installeert, is het goed als je diem onderling kunt verbinden met een ethernet kabel

d-link zal ook wel mesh systemen hebben

Zonder ethernet verbinding is een tri-band mesh het beste

Als het bekabeld is gaat een dual-band heel goed, en ook als het niet bekabeld is gaat een dual band ook goed als het alleen maar om WhatsApp/Facebook en zo te doen

Als je een ethernet verbinding hebt tot aan de TV kun je daar een mesh apparaat zetten, als access point.  Kunt die ook als router zetten naast je Orange modem die je in bridge zet

Persoonlijk heb ik een goede ervaring met Asus ZenWiFi AX Mini (XD4) Asus ZenWiFi AX Mini XD4 Review: A Complete AiMesh System | Dong Knows Tech

Heb er 1 als router naast de Orange modem en 1 op zolder

Als je de mesh richting opgaat, laat je dan assisteren door iemand die er wat van af weet

 

Als je asus neemt - vergelijk de prijzen bij

  • amazon.fr
  • amazon.nl
  • amazon.com.be
  • coolblue.be

amazon.nl was voor mij de goedkoopste

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen