annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Snelheid internet thuis

Topic gestart op: 04-04-23 20h22

Antwoorden: 4 antwoorden

Nicken83
Aspirant verkenner

Snelheid internet thuis

Hoi, 

Ik ben reeds ruime tijd tevreden Orange klant. Echter viel me onlangs op dat ik al nooit downloadsnelheden haal van hoger dan 100mbps, ook niet met de kabel rechtstreeks op de modem. Terwijl dit voor zover ik weet toch zou moeten 150 Mbps downloadsnelheid, en 15 Mbps uploadsnelheid zijn? Of kan het misschien zijn dat mijn 3 jaar oude modem geen hogere snelheid aan kan (Deze is de Siligence Tcg300)?

Mvg

Nick

 

 

Labels (3)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Nicken83
Aspirant verkenner

ik probeerde dit met 2 verschillende laptops met een simpele (specificaties onbekend) ethernetkabel. Ook alle telefoons in huis halen via de orange wifi mesh modules ongeveer die 100mbps, nooit meer. 

Ik hoop dat het maar een setting op de modem is, helaas ken ik hier erg weinig van. Hoe kan ik dat van die netwerkpoort checken?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

(1) Je hebt een ethernet kabel categorie 5E of 6 nodig om boven de 100 Mbps te gaan dacht ik

(2) Ook verifiëren dat de PC een 1Gbps port heeft

(3)  Als je met een Mesh module geconnecteerd bent die niet bekabeld aangesloten is, is 100 Mbps een redelijke snelheid denk ik - want de Meshes van Orange zijn dual-band 

Orange Mesh WiFi getest: betaalbare mesh-oplossing voor betere wifi - ITdaily.

Nicken83
Aspirant verkenner

Dat zijn alvast dingen om even te controleren! Bedankt voor het antwoord!

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Nicken83 

  • Met wat voor een toestel test je dit?
  • Welk type ethernetkabel gebruik je?
  • Staat  de netwerkpoort op uw toestel toevallig ingesteld op 100 Mb ipv 1000 Mb?

Er zijn veel aspecten die een download kunnen beperken tot 100Mb/s. Buiten verkeerde hardware of instellingen kan het ook defecte hardware liggen ..

Moeilijke zoektocht zonder meer precieze info ..

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen