annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Speedboost gaat van 200/20 naar 400/40

Topic gestart op: 12-05-20 12h21

Antwoorden: 24 antwoorden

KBE
Ervaren verkenner

Speedboost gaat van 200/20 naar 400/40

Net een brief gekregen dat de speedboost verhoogd wordt naar 400/40.

Dit voor 15 ipv 10.

 

100 gaat niet omhoog en blijft gewoon 100. 

 

97039981_2587407584806954_8911383112802369536_n.jpg

Labels (2)
24 ANTWOORDEN 24
Herihor
Leidende verkenner

Voorlopig heb ik 100 en dit vind ik reeds snel, denk eraan ik kom van Proximus en die haalde in het beste geval 75! Toch een vraagje: mij werd aanvankelijk door Orange gezegd toen ik klant werd dat 200 zinloos was indien ik geen surfende en gamende kinderen had. Is dit zo? Ik heb ooit gelezen dat de iPhone en iPad slechts 100 aankunnen en dus geen nut hebben van 200 (of 400)? Is dit correct?

0 pluimen
KBE
Ervaren verkenner

@Herihor  100 is meer als genoeg heb er jaar mee gedaan en ben ook een gamer.

Voor online gamen telt maar 1 ding, je ping en hoe lager des te beter.

Download snelheid is leuk voor grote bestanden, en dat is dan als gamer ook leuk.

Sommige games beginnen toch al 100 GB te worden en dan wacht ik niet graag een halve dag. 

 

 

Ipad kan hogere snelheid maar dat hangt af van de wifi chip in je tablet.

Ik ken mensen die 240 + halen op hun smartphone. Maar dat ding kost ook wel 900 euro, dus dan mag dit ook wel. Voor gewoon eens wat op te zoeken of wat youtube heb je zulke snelheden niet nodig. 

Mijn ipad gaat max 35 en is al een oude en doet nog perfect zijn werk voor youtube video's. 

Maar de reden dat ik de speedboost heb is omdat ik stream, en vondt 10 up wat aan de lage kant.

Die 20 is voor mij perfect, maar nu krijg ik 40 dus heb ik eigenlijk nog minder te klagen voor die 5 euro meer. 

Herihor
Leidende verkenner

Bedankt KBE,

heel nuttige informatie! Eerlijk gezegd, ik stream ook, nl. Netflix en Apple TV en soms Amazon Prime en alle diensten gaan prima, HDR en Dolby Vision inbegrepen. Wel zijn alle apparaten die met streaming te maken hebben, nl. tv en Apple TV met ethernet verbonden wat dus extra stabiel is. Hoe zou ik dan met deze snelheidsaanpassing winst kunnen maken?

0 pluimen
KBE
Ervaren verkenner

Eigenlijk zolang het nu  werkt dan zou ik persoonlijk geen optie bij nemen. 

Dat is mijn persoonlijke mening, want het streamen dat ik doe is live streamen via Twitch.

En dat kan al eens wat upload nemen dat in combo dat mijn vriendin nog eens Netflix kijkt in 4k dan kom ik eigenlijk niet toe met die 10 upload. Daarom dat ik die boost heb genomen.

 

Zoals ik jou situatie lees dan werkt alles behoren en kom je nergens te kort.

Dan zou het zot zijn voor die boost te nemen. Tenzij je zoals mij al eens een groot bestand download en dat je geen halve dag wil wachten. Sommige games zijn 80 tot 120 GB groot en dan heb ik ze wel graag snel binnen. Mocht je bv veel files uploaden naar een cloud dan komt die 40 upload echt van pas. 

 

 

 

 

Herihor
Leidende verkenner

Bedankt, heel goede raad! Ik ga het zo inderdaad laten!

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen