annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TCG300 DNS verzoeken naar time.google.com

Topic gestart op: 04-03-22 10h23

Antwoorden: 2 antwoorden

Arne
Ervaren verkenner

TCG300 DNS verzoeken naar time.google.com

OPGELOST

Gisteren heeft men bij mij een Siligence TCG300 modem komen plaatsen. Mijn oude modem herstartte nogal vrij regelmatig. (was nog het model met Mobistar logo). Buiten het feit dat standaard CGN (carrier grade nat *huiver*) aanstond, lijkt het ding wel zijn werk te doen. Pluspuntje van het toestel: DuckDNS wordt blijkbaar standaard ondersteund \o/ . 

Ik heb thuis een home assistant setup waar ik ook een adguard op heb draaien. Ik heb dan ook ingesteld dat de primary DNS op de Siligence TCG300 verwijst naar het ip-adres van mijn adguard. Ik zie echter dat de router continue requests zit te maken naar time.google.com. Bijna elke paar seconden. Kan iemand van Orange hier op antwoorden waarom dit gebeurd? Zijn er nog mensen met dit gedrag? Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Dat ding maakt meer DNS requests dan alle andere apparaten samen in m'n netwerk. 

Zie bijlage voor meer info. Bedankt!

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Arne
Ervaren verkenner

Ondertussen het vermoedelijke probleem gevonden. Een aantal van mijn toestellen thuis hadden nog geen nieuwe ip lease gekregen. Een reboot van de toestellen lijkt het probleem te verhelpen. 

Hier mag een slotje op 🙂 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
Josette
Wijze
Wijze

@Arne  goedemorgen,

bedankt voor je antwoord.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Arne
Ervaren verkenner

Ondertussen het vermoedelijke probleem gevonden. Een aantal van mijn toestellen thuis hadden nog geen nieuwe ip lease gekregen. Een reboot van de toestellen lijkt het probleem te verhelpen. 

Hier mag een slotje op 🙂 

Leden met de meeste pluimen