annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Telenet acces point

Topic gestart op: 25-04-19 18h52

Antwoorden: 2 antwoorden

Giade94
Aspirant verkenner

Telenet acces point

OPGELOST

Hallo allemaal,

Wij hebben vorig jaar bij Telenet een acces point aangekocht. Nu sinds een paar weken zijn we Orange klant en wil ik deze gebruiken op de Orange modem. Is dit mogelijk? Zoja, weet er iemand soms hoe ik deze werkend krijg?

Labels (4)
0 pluimen
2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Giade94 

Dit zou mogelijk moeten zijn.

De theorie is dat je via uw bekabeld netwerk inlogt op het AP (via het IP adres in een browser). Dan moet je het UserID en Paswoord van het AP kennen. Meestal is dat fabrieksmatig Admin en Password.

Eens binnen in het configuratiemenu van het AP stel je alle settings naar wens (kanaal, beveiliging, SSID, ...) Alles opslaan en klaar is kees.

Tot zover de theorie. Praktisch zul je het IP adres van het AP moeten vinden. Ikzelf heb geen modem/router van Orange, dus ik ken die menu's en mogelijkheden niet. Ik heb een eigen routen en daarin kan ik in een van de menu's een lijst zien van aangesloten apparaten en daar kan ik dus het IP adres van het AP aflezen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Normaal gezien staan die gegevens altijd ergens op de Access Point genoteerd (bekijk vooral op de voet van het toestel). Dit is ook voor de modems het geval (van Orange in ieder geval).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Giade94 

Dit zou mogelijk moeten zijn.

De theorie is dat je via uw bekabeld netwerk inlogt op het AP (via het IP adres in een browser). Dan moet je het UserID en Paswoord van het AP kennen. Meestal is dat fabrieksmatig Admin en Password.

Eens binnen in het configuratiemenu van het AP stel je alle settings naar wens (kanaal, beveiliging, SSID, ...) Alles opslaan en klaar is kees.

Tot zover de theorie. Praktisch zul je het IP adres van het AP moeten vinden. Ikzelf heb geen modem/router van Orange, dus ik ken die menu's en mogelijkheden niet. Ik heb een eigen routen en daarin kan ik in een van de menu's een lijst zien van aangesloten apparaten en daar kan ik dus het IP adres van het AP aflezen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Normaal gezien staan die gegevens altijd ergens op de Access Point genoteerd (bekijk vooral op de voet van het toestel). Dit is ook voor de modems het geval (van Orange in ieder geval).

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen