Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 08-06-20 12h24
Antwoorden: 24 antwoorden
Ugh iedereen!
Totem heeft verschillende keren opgemerkt dat de Flybox vragen oproept, hier zijn enkele aanwijzingen over onze 4G-modem.
Mijn verbinding is niet optimaal !
De Flybox is een 4G-modem, je hebt dus een goede dekking nodig om alles op dit niveau te laten werken! Hier zijn een aantal stappen die u kunt nemen om dit soort problemen op te lossen:
1. Controleer of u uw maandelijkse gegevensquotum niet heeft overschreden.
2. Controleer de 4G-dekking bij u thuis.
3. Als de dekking goed is: verplaats je Flybox en breng hem dichter bij je raam.
4. Test uw verbinding door uw pc via ethernetkabel op uw Flybox aan te sluiten. Je zou een snelheid van maximaal 225mbps moeten hebben.
5. Start uw Flybox opnieuw op door deze los te koppelen en weer aan te sluiten.
6. Als het nog steeds niet werkt: verwijder en plaats uw simkaart terug in het apparaat.
7. Neem contact op met de technische dienst of de Webcare-stam voor hulp op afstand en geef hen de resultaten van alle tests die u hebt uitgevoerd.
Mogelijkheden gekoppeld aan uw Flybox
1. U kunt het daadwerkelijk bridgen en de poorten openen, om andere routers en aangesloten apparaten te koppelen op eigen risico! Vanaf het moment dat u de standaardparameters wijzigt, heeft de technische dienst niet meer de mogelijkheid om u optimaal te helpen, een reset kan worden uitgevoerd.
2. Uw Flybox is niet bruikbaar in het buitenland.
3. U kunt een Flybox zonder abonnement bestellen voor € 129, -. Met een Flybox-abonnement kost het je 39 € met 12 maanden commitment.
4. De formules die aan de Flybox zijn gekoppeld, zijn de Flybox-abonnementen van 150 GB voor € 20 / maand en het Flybox-abonnement van 15 GB voor € 15 / maand.
5. Het is niet mogelijk om je te abonneren op een Flybox-abonnement zonder een modem te gebruiken, je Flybox-simkaart gaat niet naar een andere modem. U kunt uw modem echter wel gebruiken met een andere simkaart.
6. U kunt uw Flybox-verbruik regelen via uw klantenruimte of via uw Flybox-beheerconsole.
Welke nuttige tips&tricks hebben jullie ook ivm de Flybox?
Totem waakt over zijn stam!
Totem
De Orange Flybox is eigenlijk gewoon een soort gsm toestel met een sim kaart erin en je gebruikt hem als een soort "wifi hotspot". Dit kan je trouwens ook met je bestaande GSM toestel doen. Daarom kan je dus ook in heel Belgie je Flybox overal meenemen waar er goede 4G ontvangst is. Heel makkelijk dus! * Een tevreden Flybox klant *
Update op 09.02:
Ugh allemaal!
Totem heeft rooksignalen ontvangen van het HOME Flybox-Team. Zoals je zult zien, zijn er veranderingen in ons internetaanbod en de Flybox is daarop geen uitzondering 🙂
In navolging van het groeiende succes van de Flybox hebben we enkele aanpassingen gedaan om een betere klantervaring voor iedereen te garanderen:
Vergeet niet om de gebruiksvoorwaarden te lezen om zoveel mogelijk details over deze wijzigingen te hebben.
Totem bevat hier de belangrijkste voorwaarden voor jou:
Met de 15 GB Flybox (Easy Internet @Home) krijg je 15 GB voor € 15 / maand om op internet te surfen op het adres van je keuze met je pc, tablet, gameconsoles of elk ander aangesloten apparaat. Wanneer je 15 GB hebt bereikt, kun je aan een verlaagde snelheid (256 Kbps) blijven surfen tot je volgende factuur. Je kan een surfherlaadbeurt kopen om met de beginsnelheid verder te surfen.
Het gebruik van de Flybox is beperkt tot één adres. Het is daarom niet mogelijk om op een of meerdere andere adressen gebruik te maken van de dienst. De klant stemt ermee in zijn Flybox niet op verschillende adressen te gebruiken. In het geval dat de klant deze regel niet respecteert, kan Orange de dienst opschorten.
Met de Data Boost-optie profiteer je van een bijkomend nationaal surfvolume van 35 GB per maand, 100 GB in daluren (dus tussen 18u en 6u en in het weekend) en met een maximale downloadsnelheid van 210 Mbps. Je kan de maandelijkse optie deactiveren na een periode van 30 dagen. De optie is alleen compatibel met de Flybox 15 GB-aanbieding (Easy Internet @Home).
Surfen tijdens daluren, d.w.z. tussen 18u en 6u en in het weekend wordt het surfvolume van het Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) (15 GB) abonnement of dat van de Data Boost-optie tijdens piekuren niet afgetrokken (35 GB). Voorbij 100 GB aan verkeer in daluren, wordt u geïnformeerd via sms en begin je je surfvolume te gebruiken tijdens piekuren. Wanneer de 15 GB van je 15 GB Flybox-abonnement (Easy Internet @Home) en de 35 GB van de piekuren van de Data Boost-optie zijn opgebruikt, wordt de surfsnelheid in piek- en daluren teruggebracht tot 256 Kbps, zelfs als je hebt de 100 GB aan daluren nog niet volledig benut. De normale surfsnelheid kan worden hersteld door een surfvulling aan te schaffen.
De maximale downloadsnelheid van 210 Mbps is indicatief en hangt af van de 4G-dekking op de plaats van gebruik, de positionering van de Flybox (modem) in het gebouw en de afstand tussen het toestel (tablet of pc) en de Flybox.
De geesten van de stam waken over je!
Totem
Hoi,
Ik heb een vakantiehuis in Frankrijk en zou liever geen te duur abonnement aan gaan.
Als ik de flybox in het stopcontact steek in Frankrijk, gaat dit gewoon werken?
Alvast bedankt!
Dries
@DriesL het antwoord is simpel : nee. Je dient wel een adres te hebben in Belgie want het wordt hier geactiveerd en niet voor gebruik in Frankrijk. Je kan wel bijvoorbeeld je huis hebben in Lommel en je gaat naar de Ardennen ,je vakantie huis , en je plugt die daar in en je hebt internet dat is mogelijk. Maar over de grens is dus niet mogelijk.
Dat mag niet: Je mag je Flybox niet op een ander adres gebruiken dan aangegeven