annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Traag internet

Topic gestart op: 11-01-23 22h43

Antwoorden: 3 antwoorden

KSDD
Aspirant verkenner

Traag internet

Zeer traag internet in de avond. Ik betaal voor de WiFi boost en zou toch snelheden van 360 mbps moeten halen. Op dit uur (22u in de avond) haal ik amper 28,4 mbps. Dat lijkt mij niet hetgeen waarvoor ik betaal… 

439FC255-6DD9-474E-A441-8ECADA4996B9.jpeg

Labels (2)
0 pluimen
3 ANTWOORDEN 3
Cdt24801
Wijze
Wijze

@KSDD 

Hoe is deze test gedaan?

Met PC, laptop, smartfoon ....?
WiFi, kabel, AP, repeater, ....?
Identieke configuratie gebruikt op verschillende tijdstippen? Sterk verschillende resultaten?

Allemaal factoren die meetellen in zulke tests ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


KSDD
Aspirant verkenner

Test is uitgevoerd met een smartphone binnen de 2 m van mijn mesh versterker die aangesloten is op de modem. Ik krijg inderdaad op andere tijdstippen (doorheen de dag) wel hoge en de te verwachten resultaten. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@KSDD 

Dan scheelt er dus duidelijk niks aan uw systeem maar is uw probleem te wijten aan grote drukte op bepaalde tijdstippen. Daar valt weinig aan te doen, buiten forse investeringen van de provider door meer bandbreedte te voorzien ...

Het is trouwens een gangbare praktijk bij vele providers om op drukke tijdstippen de flow voor iedereen iets te beperken zodanig dat iedereen toch een beetje kan gebruik maken van het netwerk zonder te moeten vrezen dat diegenen met performante abo's met alle bandbreedte gaan lopen ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen