Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 29-12-21 12h06
Antwoorden: 9 antwoorden
Goedemiddag allen,
ik zit even met een vraagje, is het mogelijk (en hoe) om de 5Ghz uit te zetten in het thuisnetwerk?
Ik weet hoe bij de WifiMesh router te komen, maar vind dus nergens zo 1,2,3 om het uit te zetten, ik zie dus wel dat het aanstaat.
Ik heb namelijk 2 apparaten (deurbel) die allen werken op de 2,4Ghz en ik heb een sterk vermoeden doordat 5Ghz actief is, het apparaat wat ik wil instellen daardoor de router niet kan vinden.
Ik wil dus even proberen om dingen uit te sluiten, de 5G uit te zetten en kijken op het dan wel lukt.
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Hey Mikey!
Spijtig genoeg zijn de mesh wifi’s redelijk simpele toestellen en kan je er maar weinig mee configureren.
Je kan alleen de naam, het wachtwoord en de beveiliging aanpassen maar niet de banden splitsen.
Als u denkt dat het echt aan de 5Ghz band ligt kan u tijdelijk de mesh wifi’s uitrekken en dit uitproberen op de modem zelf.
Hier kan u de banden wel splitsen en de deurbel zo verbinden met de 2.4Ghz
Ik zie dat dit artikel al wat ouder is en moest u het opgelost hebben zou ik wel willen weten hoe? 🙂
mvg Milan
-Orange Technieker
Ik ken die toestellen niet, maar bedoel je effectief dat je beide frekwenties niet een verschillend SSID kan geven?
Sta mij toe om dat toch een groot nadeel te vinden, moest dat inderdaad zo zijn... 🤔
Ja het is inderdaad zo.
Als ik een setje installeer zal ik u een aantal foto’s doorsturen van de interface.
OK, dankuwel. dat zou heel vriendelijk zijn. 😉
Voor mij is zoiets al zeker een NO GO om zulk een systeem aan te schaffen, ik geef AL mijn WiFi netwerken een ander SSID. Ik persoonlijk heb er dus 5 in huis. 3 in de 2,4 GHz en 2 in de 5 GHz.
De reden is tweeledig: