annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Vast internet valt weg

Topic gestart op: 07-11-19 12h06

Antwoorden: 5 antwoorden

knolleke
Ervaren verkenner

Vast internet valt weg

Ik heb nu twee maand LOVE in huis maar het internet valt maar tegen. Bij de eerste melding kreeg ik onmiddelijk een technieker thuis. Melding was de modem heeft veel disconcties. Hij heeft buiten een stekker vervangen die corrosie had en het was duidelijk beter. Toch heb ik nog regelmatig een uitval van het internet. Mijn wifi boxen vallen regelmatig uit, mijn decoder die er net naast staat gaf regelmatig geen internet aan en verbinden via wps lukt niet. Nu verbonden met een kabel merkt ik nog regelmatig dat een serie (zot van koken) twee maal wordt opgenomen een keer op het normaal uur met de melding zot van koken en dan neemt hij de herhaling de volgende middag ook op met dan de melding van het gerecht dat gekookt word. Ik denk dus dat hij soms geen internet heeft en dus niet weet welke aflevering hij heeft opgenomen. Vorig week gebeld en ik werd geholpen door B. hij wilde niet geloven wat er gebeurd (de dubbele opnames had ik toen nog niet opgemerkt) en gaf de fout naar mijn toestellen tewijl ik melden dat ik ze had getest op een ander netwerk en dat ze daar wel werken, de disconcties uitezen was volgen hem flauwe kul en kon niet, hij ging de modem resetten. Hetgeen natuurlijk niet het gewenst resultaat geeft. Deze week kan ik niemand bereiken op de helpdesk, ze melden dat ze terug bellen ten laatste de volgende werkdag, maandag gebeld om 11.00 uur bericht ingesproken, vandaag donderdag ongeveer hetzelfde uur nog niemand gehoord, zelf dan maar terug gebeld maar niemand is bereikbaar. Is er een ander contact kanaal?  

Labels (1)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ik heb nu twee maand LOVE in huis maar het internet valt maar tegen. Bij de eerste melding kreeg ik onmiddelijk een technieker thuis. Melding was de modem heeft veel disconcties. Hij heeft buiten een stekker vervangen die corrosie had en het was duidelijk beter. Toch heb ik nog regelmatig een uitval van het internet. Mijn wifi boxen vallen regelmatig uit, mijn decoder die er net naast staat gaf regelmatig geen internet aan en verbinden via wps lukt niet. Nu verbonden met een kabel merkt ik nog regelmatig dat een serie (zot van koken) twee maal wordt opgenomen een keer op het normaal uur met de melding zot van koken en dan neemt hij de herhaling de volgende middag ook op met dan de melding van het gerecht dat gekookt word. Ik denk dus dat hij soms geen internet heeft en dus niet weet welke aflevering hij heeft opgenomen. Vorig week gebeld en ik werd geholpen door B. hij wilde niet geloven wat er gebeurd (de dubbele opnames had ik toen nog niet opgemerkt) en gaf de fout naar mijn toestellen tewijl ik melden dat ik ze had getest op een ander netwerk en dat ze daar wel werken, de disconcties uitezen was volgen hem flauwe kul en kon niet, hij ging de modem resetten. Hetgeen natuurlijk niet het gewenst resultaat geeft. Deze week kan ik niemand bereiken op de helpdesk, ze melden dat ze terug bellen ten laatste de volgende werkdag, maandag gebeld om 11.00 uur bericht ingesproken, vandaag donderdag ongeveer hetzelfde uur nog niemand gehoord, zelf dan maar terug gebeld maar niemand is bereikbaar. Is er een ander contact kanaal?  

Ugh @knolleke,

Heb je al de post van @patrick2 over problemen met het internet gezien? Daarin geeft hij nuttige tips&tricks die je kunnen helpen Als het niet helpt kan je altijd contact nemen met de webcare stamleden zodat ze een dossier opmaken.

Totem's zonnegroeten,

Totem

patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  u kan eventueel via FB messenger een  bericht sturen met daarin de uitleg van het geen wat u mee maakt.

Over de dubbel opgenomen programma kan ik eigenlijk heel snel een antwoordt geven , u heeft deze ingesteld als een serie opname . Dat wil zeggen dat de serie opname ook de herhalingen opneemt. U zal dus naar de opname moeten gaan en daar instellen dat enkel de nieuwe uitzendingen opgenomen mogen worden en niet de herhalingen.

Betreft het uitvallen van internet , is alles met wifi verbonden ? gebruikt u nog een eigen router , accespoint of iets anders achter de modem? Dit zijn belangrijke zaken om wat meer info te hebben en eventueel zien wat het probleem kan zijn.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
knolleke
Ervaren verkenner

Betreft de dubbele opname; enkel de opnames zonder receptnaam op de eerste dag worden opgenomen als de herhaling komt, de andere niet. Ik heb dus twee opnames die twee maal zijn opgenomen de rest maar 1 maal. 

De boxen zijn verbonden met wifi. Ik heb een oude router op de vaste internetlijn aangesloetn en laat die een ander wifi signaal geven, ik heb hierop 1 box van de drie aangesloten, die valt niet meer uit, of toch echt minimaal. De boxen verbonden met orange wifi vallen gemiddeld 6 maal per uur uit voor een paar seconden tot een minuut. Ik merk dan ook aan de box dat hij geen wifi meer heeft en dat hij terug moet conecteren.

Ook de smartphones kunnen niet vlot conecteren, meestal wel maar soms is het de wifi terug uit zetten en dan terug aan zetten voor die werken.

Kan je een programma laten draaien op de pc om uw verbinding te testen en dus om zeker te weten of het signaal soms uitvalt. De speedtest ken ik en die draait meestal rond 35 Mbps met de kabel ook eens getest dan haal ik 85 Mbps, nu net hier nog gedaan is wel 10 m van de modem met twee muren tussen 19 Mbps. Maar ik zou dus graag een testprograma hebben om te zien of het netwerk soms weg valt, dan kan ik mijn pc eens een paar uur met de kabel verbinden en een paar uur via wifi.

Ik heb ook geen idee of ikzelf kan kijken naar de fouten in de router, twee techniekers konden het maar de derde zijdat dit een leugen was. Ik kan wel enkel aanpassingen doen in de router maar zie niet onmiddelijk iets van fouten staan.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  wifi is natuurlijk niet de sterkste en geeft ook niet altijd de volle snelheid. Misschien kan u eens in de modem inloggen en zien of u het kanaal van de modem kan aanpassen . De meeste gebruikte kanalen zijn 1 , 6 of 11. Er zijn op zich apps die uw wifi signaal meten en dat u kan zien of er verbrekingen zijn. Deze zijn te downloaden in de app store. Maar vergeet niet dat het altijd een vertekend beeld kan geven want als het de modem is die uitvalt dan zijn er andere problemen.

Of uw router na te kijken is op uitvallen is lastiger om te zien natuurlijk . Wat misschien een advies kan zijn is de modem eens te wisselen , dan komt er een technieker een nieuwe modem plaatsen. Het kan perfect mogelijk zijn dat de interne router in de modem defect is , dus de wifi in de modem.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen