annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom wordt lokaal (LAN) traffiek ook gethrottled?

Topic gestart op: 25-01-20 01h54

Antwoorden: 4 antwoorden

Mkay
Aspirant verkenner

Waarom wordt lokaal (LAN) traffiek ook gethrottled?

Hallo,

Ik vroeg mij af waarom lokaal (LAN) traffiek ook wordt beperkt in snelheid (throttled)?

Heeft toch 0 effect op externe bandbreedte gebruik?

Ik versta natuurlijk dat alles naar buiten toe beperkt wordt, maar waarom interne LAN traffiek wordt beperkt is voor mij een groot mysterie...

Mijn scenario:

Laptop --- (wifi, zie * ) --> Router --- (ethernet, 1Gbps ) --> Server (LOKAAL, zelfde netwerk as router)

tx bitrate: 866.7 MBit/s VHT-MCS 9 80MHz short GI VHT-NSS 2

 

Als ik nu een speedtest.net doe of een lokale snelheidstest (iperf3) komen beide aan dezelfde 120 mbps.

Ik weet natuurlijk dat ik nooit aan die theoretische snelheid geraak, maar de helft, 400 Mbit/s, zou toch wel mogelijk moeten zijn...en niet 120...

Labels (3)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
XtremeGamer_007
Veteraan verkenner

@Mkay ,

Er zijn 1000-en-1 redenen waarom lokaal trafiek traag kan zijn, enkel stappen om te kijken waar precies:

Snelheid via UTP ok?

Snelheid naar andere share van andere pc wel ok ?

Krijg je tijdens transfer ping-drops of hoge latency?

Wanneer je meerdere transfers hebt van clients is dit dan een veelvoud van de snelheid verlaagd of hebben alle clients dezelfde snelheid?

 

Xtremegamer007

0 pluimen
Mkay
Aspirant verkenner

Hey,

 

Alvast bedankt voor de antwoorden! Bleek het gewoon toeval te zijn dat beiden overeenkwamen.

Via ethernet haal ik ongeveer 230 mbits/s.

Bus speed aan de basis lag...

Al een pak van mijn hart 🙂

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Mkay 

Dat klinkt toch al geruststellend ... 😉

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Ik ben er vrij zeker van dat dat niet zo is. Heb je rekening gehouden dat de theoretische bitrate van je draadloos netwerk nooit gehaald wordt? Wat is de maximum doorvoer van je netwerkkaart? Zijn er nog andere (wireless) clients in het netwerk? Wat is de snelheid van de harde schijven in je server/computer? Er zijn nog tal van oorzaken die mogelijk zijn.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen