annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Topic gestart op: 15-12-18 23h29

Antwoorden: 44 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.

Let the beast go zou ik zeggen ... Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
44 ANTWOORDEN 44
Tokn59
Ervaren verkenner

Ik heb intussen ook de Orange modem en daar achter mijn ganse Unifi netwerkinfrastructuur met Security Gateway, managed switch, Ap's etc. Modem staat in zijn originele staat (192.168.0.1) behalve DMZ aangezet (voorlopig, want ga enkel poorten forwarden naar mijn gateway die ik effectief gebruik) Mijn netwerk werkt in segment 192.168.1-255

Iemand met interne info wist me onlangs te vertellen dat ze werken aan een Bridge only oplossing en eveneens aan een "hotspot" oplossing zoals TelenetWiFree en Proximus Public.

 

 

 

 

 

0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Klinkt heel redelijk, maar lijkt me commercieel niet zo goed. Je gaat immers ook bij mensen die zeer goed technisch onderlegd zijn het gevoel creëren dat als een en ander niet goed werkt het de fout van Orange is. Dan kan het doorschuiven van de zwartepiet gebeuren en gaat er ook bij de helpdesk van Orange nutteloze tijd verloren. 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Herihor

Waarom denk je dat? Uw mening is natuurlijk evenveel waard als de mijne, maar ik denk het tegenovergestelde. Gebaseerd op mijn ervaring en die van collega's.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Herihor
Leidende verkenner

Ik zeg niet dat dit in alle gevallen zo is, maar ik kan me indenken dat er een en ander fout kan gaan.  Laat ons zeggen dat dit het verschil IOS en Android is: het ene is eenvoudig, maar niet eindeloos manipuleerbaar en zeer veilig, bij het andere krijg je een veelvoud aan opties, maar met veel minder veiligheid. Ik ben het type dat als ik met een auto rij hij me gewoonweg naar mijn bestemming zonder hapering moet brengen en waarbij ik de motor niet hoef onder handen te nemen. Het is dus een verschil van hoe je met technologie wil omgaan...

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Herihor

Akkoord met uw redenering. Daarom dat een systeem met modem-only enkel geschikt is voor onderlegde personen die graag zelf de controle hebben en met kennis van zaken weten wat ze doen. En daar ook de verantwoordelijkheid voor willen dragen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen