annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat je dient te weten over je nieuwe aansluiting?

Topic gestart op: 12-05-19 16h52

Antwoorden: 15 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

Wat je dient te weten over je nieuwe aansluiting?

Wilde hier toch even een topic aanmaken in verband met nieuwe installatie's en nieuwe klant te worden. Zie regelmatig dat er posts voorbij komen dat Orange niet zijn beloftes nakomt of dat de installatie op niks trekt en dat er geen signaal op de kabel staat en geen internet of tv is na installatie. Hierover wil ik toch wat dingen verduidelijken en ophelderen.

Zodra een klant besluit om klant te worden van Orange zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. Ten eerste is het dat Orange afhankelijk is van de techniekers van Telenet voor buiten een signaal op de kabel te krijgen. Dat er een signaal opgezet moet worden geldt meestal voor de klant die ooit eens vroeger Telenet klant waren en nu Proximus klant zijn. Voor Telenet klanten die overstappen die hebben signaal en dienen een technieker te hebben van Orange voor de gehele installatie  daarna komt er een activering van Orange en er is tv en internet. Weet dat Orange altijd een dossier maakt en een aanvraag doet voor dat signaal erop te zetten maar een Telenet klant heeft voorrang op een Orange klant. 

Ten tweede is er het gsm nummer of vaste lijn nummer. Orange doet zelf een aanvrag voor overzetting van de nummers. Merk vaak dat er klanten zijn die hun nummer kwijt zijn , dus niet overgezet kan worden . De reden hiervoor is , de klant zegt nummer op en vraagt overzetting terwijl het nummer niet actief is en ten tweede geef uw gegevns altijd door wat er bij de oude provider op papier staat. Voorbeeld , uw naam is Jansen en de oude provider heeft Janesens of Janssen met dubbel s  op papier staan zal een overzetting nooit lukken omdat de gegevens niet herkend worden. 

Ben zelf een tevreden klant binnen Orange en de installatie is goed en soepel verlopen. Enige waar men op dient te wachten is de activering en dat is afhankelijk van de aantal activeringen die erop dat moment zijn. Niet elke activering is hetzelfde en men kan ook geen netwerk overbelasten om iedereen tegelijk geactiveerd hebben. Een activering duurd ook meestal tot 48 uur . Natuurlijk zijn er hier wel uitzonderingen op de regel . 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
15 ANTWOORDEN 15
Anonymous
Niet van toepassing

@SurferMerci 

Ik had wel gemerkt dat ik die Boost nog niet had. Had het abonnement van 15gb i.p.v. 150gb. Ben naar de Orange winkel geweest, maar daar konden ze me niet helpen. Dan maar via FB,... en direct in orde!!! Met dank aan Ruben van Orange. 

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Dat is altijd fijn om te lezen Smiley Vrolijk

Thx om dat hier even te posten Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@Anonymous 

Als de 4G dekking in uw omgeving goed is, dan gaat dat allemaal dik in orde komen Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

De 4G dekking is hier uitstekend!!! Dus dat gaat zeker lukken. Voor mijn mobiel ben ik nog bij Base, maar ik moet nog 2 maanden wachten en dan is mijn contract met toestel gedaan en kan ik overstappen naar Orange. 

Cdt24801
Wijze
Wijze

Prima !! Smiley Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen