annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat je dient te weten over je nieuwe aansluiting?

Topic gestart op: 12-05-19 16h52

Antwoorden: 15 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

Wat je dient te weten over je nieuwe aansluiting?

Wilde hier toch even een topic aanmaken in verband met nieuwe installatie's en nieuwe klant te worden. Zie regelmatig dat er posts voorbij komen dat Orange niet zijn beloftes nakomt of dat de installatie op niks trekt en dat er geen signaal op de kabel staat en geen internet of tv is na installatie. Hierover wil ik toch wat dingen verduidelijken en ophelderen.

Zodra een klant besluit om klant te worden van Orange zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. Ten eerste is het dat Orange afhankelijk is van de techniekers van Telenet voor buiten een signaal op de kabel te krijgen. Dat er een signaal opgezet moet worden geldt meestal voor de klant die ooit eens vroeger Telenet klant waren en nu Proximus klant zijn. Voor Telenet klanten die overstappen die hebben signaal en dienen een technieker te hebben van Orange voor de gehele installatie  daarna komt er een activering van Orange en er is tv en internet. Weet dat Orange altijd een dossier maakt en een aanvraag doet voor dat signaal erop te zetten maar een Telenet klant heeft voorrang op een Orange klant. 

Ten tweede is er het gsm nummer of vaste lijn nummer. Orange doet zelf een aanvrag voor overzetting van de nummers. Merk vaak dat er klanten zijn die hun nummer kwijt zijn , dus niet overgezet kan worden . De reden hiervoor is , de klant zegt nummer op en vraagt overzetting terwijl het nummer niet actief is en ten tweede geef uw gegevns altijd door wat er bij de oude provider op papier staat. Voorbeeld , uw naam is Jansen en de oude provider heeft Janesens of Janssen met dubbel s  op papier staan zal een overzetting nooit lukken omdat de gegevens niet herkend worden. 

Ben zelf een tevreden klant binnen Orange en de installatie is goed en soepel verlopen. Enige waar men op dient te wachten is de activering en dat is afhankelijk van de aantal activeringen die erop dat moment zijn. Niet elke activering is hetzelfde en men kan ook geen netwerk overbelasten om iedereen tegelijk geactiveerd hebben. Een activering duurd ook meestal tot 48 uur . Natuurlijk zijn er hier wel uitzonderingen op de regel . 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
15 ANTWOORDEN 15
Cdt24801
Wijze
Wijze

Misschien een kleine aanvulling: wanneer je overstapt, van gelijk welke provider naar gelijk welke andere, onder voorbehoud dat je met AL uw diensten verhuist en niet slechts een onderdeel, maak dan gebruik van de EasySwitchID. Het is daar speciaal voor uitgevonden. Die ID zou je bij alle providers op uw factuur moeten kunnen terugvinden.

Meer info over de EasySwitchID kun je hier vinden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Josette
Wijze
Wijze

Klopt als een zwerende vinger.

Maar als je oude provider er even géén zin in heeft om je 

internetlijn vrij te geven kan het een paar dagen duren.

Aan de telefoon en GSM hebben ze gelukkig niks te zeggen.

Doen zou ik zeggen.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Surfer
Ervaren genezer

Dat een Telenet klant eerst voorgaat dan een Orange klant, mag NIET zijn. Orange huurt en betaalt aan Telenet huurgeld. Dan zou het ALTIJD moeten zijn, welke klant dan ook, iedereen gelijke behandeling.Waarom, omdat elke klant een kabel klant is, of dit nu van Orange of Telenet is. Dag mag niks uitmaken, maar helaas is het in de praktijk wel zo.

Ik was klant bij Telenet, nu volledig klant van Orange (internet & gsm) en daar heb ik geen enkel spijt van. Het netwerk van Orange is zeer goed tot uitstekend, maar dat is het ook van Telenet.

Als je beslist om die overstap te doen naar een andere provider, bestudeer aub eerst grondig de dingen en als je zeker bent, maak dan de keuze. Mocht je bij de nieuwe provider niet tevreden zijn en je hebt al getekend, dan heb je 14 bedenktijd. Mocht je terug naar de oude provider gaan, dan kan je de nieuwe contract verbreken binnen de 14 dagen. Ik heb dit zelf meegemaakt bij Scarlet en Prox. Dus, ik weet waar ik over praat...

 

patrick2
Wijze
Wijze

De beslissing voor een overstap is afhankelijk van de noden van de mens van wat men wil. Belangrijk is dat mensen zien en kijken op website's wat ze krijgen voor het geld. Nu zie en lees ik te vaak van ja dat is mij niet gezegd of ja dat hebben ze niet maar ben wel over gegaan. Voor elk ding of elk extra pakket staat een prijs tegenover. Orange houd het makkelijk en simpel , is mijn mening , en daar krijg je ook wat je ziet niet meer en ook niet minder. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Movieman
Aspirant genezer

Graag toch even hebben over het opzeggen met je Easy switch ID. Op zich is dit zeer goed en makkelijk maar als er ergens iets fout loopt met die zogenaamde Easy switch : gevolg een hele strijd en dubbele facturen. Als goede raad kan ik toch meegeven schrijf ook nog een aangetekende brief met de vermelding van wat je allemaal opzegd naar de vertrekkende provider zo heb je onmiskenbaar bewijs voor enkele euro's die veel leed kunnen besparen. 

Leden met de meeste pluimen