Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-07-21 22h07
Antwoorden: 2 antwoorden
Sinds een aantal weken hebben wij problemen dat vanaf de avond (20 uur) ons netwerk zwakker wordt op onze smart tv.
Dit houdt in dat Netflix niet wilt laden/ wazig beeld geeft. Idem Disney+ en YouTube.
Iemand een idee aan wat dit kan liggen? Dit zou toch niet mogen.
Het zou kunnen zijn dat de diensten die je opnoemt hun kwaliteit omlaag brengen of omdat er op dat moment te veel mensen tegelijkertijd gaan beginnen kijken waardoor de servers een 'overbelasting hebben'.
Heb je ook al eens nagekeken of je internet in het algemeen trager gaat? Dus dat je trager surft op een tablet of een pc of laptop. Ook eens op dat moment een speedtest openen om te zien of je internet ook zwakker wordt.
Is je smart tv verbonden draadloos of met een kabel ? Want ik heb ooit in het verleden ( toen ik nog bij telenet werkte ) ook ooit zoiets aan de hand gehad met een klant. Die wist te zeggen dat elke avond rond een bepaald uur het internet trager werd. Na een tijd zoeken kwamen we erachter dat het internet trager ging omdat de lamp aansprong op dat uur met dimmer. De klant was verbonden met een Powerline aan de pc en daardoor ging het internet in eens trager.
Maar dat kan dus bij jullie ook zijn zoiets gelijkaardigs. Ik zeg er wel bij kan zijn hé want het kan ook bovengenoemde zijn wat ik al beschreven heb. Ook het advies bekijken om je internet op dat uur te testen.