annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi met mesh

Topic gestart op: 16-11-20 08h39

Antwoorden: 21 antwoorden

Bruke
Gewaardeerd verkenner

WiFi met mesh

Hallo. Sinds een aantal weken verliezen de 2 mesh toestellen hun connectie met elkaar met als gevolg geen WiFi. De oranje lampjes zijn dan uit. Na enkele minuten gaan die weer pinken en vervolgens branden en is er terug wifi. Voor een kwartiertje is het dan goed en begint de miserie terug. Ik heb de toestellen al eens verplaatst maar helaas geen oplossing. Weet iemand een oplossing hiervoor. Want via de hulplijn van Orange gaat het niet. Die sturen mij van het kastje naar de muur. Heel vervelend. Dank bij voorbaat. 
Labels (1)
0 pluimen
21 ANTWOORDEN 21
Bruke
Gewaardeerd verkenner

OK, ik zal eens proberen met de twee via een kabel aan de modem te hangen. ik heb nog een powerline liggen. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bruke 

Ik weet niet hoe uw systeem in elkaar zit maar om van een mesh systeem te kunnen spreken heb je minstens drie toestellen nodig die elk steeds minstens twee anderen kunnen bereiken. Als je er dus maar drie hebt moet elk toestel de twee anderen kunnen bereiken.

Als dat niet het geval is heb je geen mesh systeem maar gewone repeaters, en dat gaat nooit goed werken.

Dat is juist het werkingsprincipe van een mesh: wanneer een toestel uitvalt wordt alle communicatie opgevangen door minstens twee andere toestellen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen