annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi achteraan mijn tuin

Topic gestart op: 22-08-23 18h04

Antwoorden: 11 antwoorden

JensCarna
Aspirant verkenner

Wifi achteraan mijn tuin

Ik zit met de volgende situatie. Ik zou achteraan in mijn tuin willen zorgen voor wifi bij mijn tuinhuis/lounge. Er is een utp aansluiting voorzien en vroeger toen ik telenet had had ik daar gewoon een modem staan en die zende mijn wifi daar gewoon uit en dit werkte perfect. Heeft orange ook zoiets? Heb met mesh wifi geprobeerd maar dit is te ver van de dichtsbijzijnde mesh wifi binnen dus dit werkt niet. Kan iemand mij helpen?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@JensCarna 

Die UTP kabel zal toch ergens binnen aan een switch of aan de HGW aangesloten kunnen worden ? 

Je kan er dan voor opteren om er een accespoint te plaatsen. Dan heb je eventueel ook daar een bekabelde verbinding voor een laptop. 

Je modem achter in de tuin zou mij wel verbazen want dat is je hart van je internet en komt daar te staan waar je kabel binnen komt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
JensCarna
Aspirant verkenner

Ja klopt die utp verbinding loopt onder de tuin door en komt binnen waar alle aansluitingen zitten. Ja ik had van telenet een acces point daar staan dus ik zou willen weten als ik daar een acces point zet ik dan geholpen ben

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@JensCarna 

Ja dat is je enige optie denk ik zo. Oke je kan er ook een router plaatsen maar goed daar ben je niet zo veel mee dus zou ik kiezen voor een accespoint. 

Je hebt al je aansluitingen die je nodig hebt , moet er ook nog stroom voorzien zijn in je tuinhuisje anders ben je er ook niet veel mee. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
JensCarna
Aspirant verkenner

Stroom en al is daar voorzien. Hopelijk krijg ik zo ene vast bij orange. Merci voor de tips

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen