annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi achteraan mijn tuin

Topic gestart op: 22-08-23 18h04

Antwoorden: 11 antwoorden

JensCarna
Aspirant verkenner

Wifi achteraan mijn tuin

Ik zit met de volgende situatie. Ik zou achteraan in mijn tuin willen zorgen voor wifi bij mijn tuinhuis/lounge. Er is een utp aansluiting voorzien en vroeger toen ik telenet had had ik daar gewoon een modem staan en die zende mijn wifi daar gewoon uit en dit werkte perfect. Heeft orange ook zoiets? Heb met mesh wifi geprobeerd maar dit is te ver van de dichtsbijzijnde mesh wifi binnen dus dit werkt niet. Kan iemand mij helpen?

Labels (1)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
patrick2
Wijze
Wijze

@JensCarna 

Die gaan ze niet hebben ze bieden enkel de wifi boosters aan. 

https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/internet/wifi-comfort

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
JensCarna
Aspirant verkenner

Da meent ge nie. Kan ik daar een ander merk van accespoint aansluiten zodat de wifi toch onder mijn lounge werkt?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Zoals reeds aangehaald kun je gelijk welk merk als access point aansluiten

Kunt die ook in huis zetten als je kabel hebt  waar je ze wilt neerzetten

Heb deze mesh (wifi6 en klein)  Asus ZenWiFi AX Mini XD4 Review: A Complete AiMesh System | Dong Knows Tech

De wifi op de Orange router heb ik uitgeschakeld

Als je er weinig van kent - laat die installeren door iemand met kennis van zaken.

2 units ASUS ZenWiFi XD4 Plus AX1800 Whole-Home Mesh WiFi 6-systeem (tot 306 m² afdekking, AiMesh, AiProtect...

3 units ASUS ZenWiFi XD4 Plus AX1800 Whole-Home Mesh WiFi 6-systeem (tot 445 m² afdekking, AiMesh, AiProtect...

Maar je kunt ook een goedkoper access point aanschaffen als het alleen maar voor de tuin is.  Heb er nog gevonden voor minder dan 30 EUR - in de Aldi vroeger

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@JensCarna 

Je bent bij geen enkel provider verplicht hun boosters of accespoints te gebruiken. Elke klant kan plaatsen wat die wil waar hij of zij behoefte aan heeft en welke specificaties die nodig heeft. 

Ik heb niks van mijn provider staan enkel de HGW ( de modem ) want die vrije keus hebben we in België niet om deze naar eigen keus te installeren. Voor de rest heb ik alles zelf gekocht en aangesloten en mijn eigen netwerk gemaakt intern in huis. IK gebruik niet eens de wifi van mijn provider. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day

0 pluimen
lithion
Veteraan verkenner

Je kan dat krijgen bij iedere elektronicawinkel of computerwinkel: coolblue, mediamarkt, ... Zoek in google naar Access point (AP). Neem iets met ondersteuning van wifi 6 en best niet te duur. Sommige AP's kosten 300 EUR en meer en hebben weinig voordeel voor thuisgebruik. Voor thuisgebruik heb je meestal genoeg met een AP tussen de 100 EUR en 150 EUR.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen