Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 22-08-23 18h04
Antwoorden: 11 antwoorden
Ik zit met de volgende situatie. Ik zou achteraan in mijn tuin willen zorgen voor wifi bij mijn tuinhuis/lounge. Er is een utp aansluiting voorzien en vroeger toen ik telenet had had ik daar gewoon een modem staan en die zende mijn wifi daar gewoon uit en dit werkte perfect. Heeft orange ook zoiets? Heb met mesh wifi geprobeerd maar dit is te ver van de dichtsbijzijnde mesh wifi binnen dus dit werkt niet. Kan iemand mij helpen?
Die gaan ze niet hebben ze bieden enkel de wifi boosters aan.
https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/internet/wifi-comfort
Da meent ge nie. Kan ik daar een ander merk van accespoint aansluiten zodat de wifi toch onder mijn lounge werkt?
Zoals reeds aangehaald kun je gelijk welk merk als access point aansluiten
Kunt die ook in huis zetten als je kabel hebt waar je ze wilt neerzetten
Heb deze mesh (wifi6 en klein) Asus ZenWiFi AX Mini XD4 Review: A Complete AiMesh System | Dong Knows Tech
De wifi op de Orange router heb ik uitgeschakeld
Als je er weinig van kent - laat die installeren door iemand met kennis van zaken.
Maar je kunt ook een goedkoper access point aanschaffen als het alleen maar voor de tuin is. Heb er nog gevonden voor minder dan 30 EUR - in de Aldi vroeger
Je bent bij geen enkel provider verplicht hun boosters of accespoints te gebruiken. Elke klant kan plaatsen wat die wil waar hij of zij behoefte aan heeft en welke specificaties die nodig heeft.
Ik heb niks van mijn provider staan enkel de HGW ( de modem ) want die vrije keus hebben we in België niet om deze naar eigen keus te installeren. Voor de rest heb ik alles zelf gekocht en aangesloten en mijn eigen netwerk gemaakt intern in huis. IK gebruik niet eens de wifi van mijn provider.
Je kan dat krijgen bij iedere elektronicawinkel of computerwinkel: coolblue, mediamarkt, ... Zoek in google naar Access point (AP). Neem iets met ondersteuning van wifi 6 en best niet te duur. Sommige AP's kosten 300 EUR en meer en hebben weinig voordeel voor thuisgebruik. Voor thuisgebruik heb je meestal genoeg met een AP tussen de 100 EUR en 150 EUR.