Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-10-19 18h57
Antwoorden: 4 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Ik ben gisteren overgeschakeld van Telenet naar orange.
Nu had ik van Telenet een wifi booster, comtrend pg 9072-tn, in de living hangen omdat het wifi signaal zo zwak was. Nu heb ik deze ook in gebruik voor orange maar het wifi signaal lijkt zich helemaal niet te versterken zoals het bij Telenet wel deed.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb al gereset, een ander stopcontact gebruikt, rechtstreeks in de modem gestoken, vlak langs het 'zendbakje' gehangen zodat hij toch zeker zou linken..
Help mij aub voor beter wifi bereik!
Opgelost! Ga naar de oplossing.
@kris14 die booster die u heeft zijn normaal gezien via de mijn Telenet aan te passen. Daar moet natuurlijk dan wel een modem van Telenet zijn die ook werkt. Aangezien deze niet meer in dienst is omdat u naar Orange bent gegaan kan u ze ook niet aanpassen. Ik heb u al een aantal dingen laten aanpassen maar blijkbaar heeft het niet geholpen. Aangezien deze aanpassingen niet werken kan ik u beter adviseren om eventueel de powerline adapters of boosters bij Orange aan te kopen. Deze zijn direct compatibel , of er aanpassingen kwa kanalen enzo kunnen gebeuren weet ik niet omdat ik ze niet gebruik.
@kris14 die booster die u heeft zijn normaal gezien via de mijn Telenet aan te passen. Daar moet natuurlijk dan wel een modem van Telenet zijn die ook werkt. Aangezien deze niet meer in dienst is omdat u naar Orange bent gegaan kan u ze ook niet aanpassen. Ik heb u al een aantal dingen laten aanpassen maar blijkbaar heeft het niet geholpen. Aangezien deze aanpassingen niet werken kan ik u beter adviseren om eventueel de powerline adapters of boosters bij Orange aan te kopen. Deze zijn direct compatibel , of er aanpassingen kwa kanalen enzo kunnen gebeuren weet ik niet omdat ik ze niet gebruik.
Merci voor al de hulp!
Er is een manier om het toch te fiksen.
Je dient dan met uw powerlines naar iemand te gaan die Telenet en een HGW heeft. Die kan dan via "Mijn Telenet" inloggen op uw powerlines als je ze bij hem aansluit. Dan vraag je om een IP adres in uw range in te geven, alsook userid en paswoord voor de WiFi om erop in te loggen.
Dan de powerlines er weer afhalen, die mens bedanken en terug naar huis gaan. Normaal gezien hebben de powerlines die settings behouden en zouden ze nu ook in uw netwerk moeten werken.
Een alternatief is de powerline WiFi aan een laptop hangen (die niet in uw netwerk zit, dus rechtstreeks zonder internet) en dan rechtsreeks inloggen op die WiFi powerline. Gebruik "Admin" en "Password". Het IP adres om in te loggen zou 192.168.0.47 moeten zijn, maar met een IP scanner heb je het zo gevonden. O ja, ook een poortscan doen, want die poort moet je ook toevoegen aan het IP adres (IP adres dubbelpunt poortnummer in uw browser ingeven, rechtstreeks in de adresbalk bovenaan.). En het mag niet 80 zijn, het moet een andere poort zijn.
Veel succes.
@Cdt24801 Volledig akkoord! Mijn partner is onlangs ook overgeschakeld van t€l€n€t naar range en de technieker die langskwam hiervoor deed iets vreemds VOOR hij aan de installatie begon... Hij zag dat er plugs hingen en meldde dat hij die eerst zou moeten resetten om compatibel te zijn met range want anders waren die plugs voor de wip! Is hier effe mij bezig geweest (kwartierke of zo - 3 plugs) en pas dan heeft hij de eigenlijke installatie/overdracht gedaan. Geen enkel probleem gehad sindsdien, nu bijna 2 weken terug. Integendeel! Heb de indruk dat het NU pas ECHT powerplugs zijn!
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |