annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi problemen mesh vs powerline

Topic gestart op: 01-11-20 16h23

Antwoorden: 7 antwoorden

JohnyMertens
Aspirant verkenner

Wifi problemen mesh vs powerline

Beste,

ik twijfel op dit moment om een mesh of een powerline te kopen. Wat is het beste. Kinderen klagen hele tijd over WiFi dekking. 

Kan je op een mesh unit ook nog een extra Lan aansluiten voor de tv bv?

Wat zijn de voor en nadelen van mesh tov powerline? 

Labels (1)
0 pluimen
7 ANTWOORDEN 7
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JohnyMertens 

Dat hangt er van af hoe uw woning opgebouwd is.

Wat wil ik daarmee zeggen: om een mesh systeem goed te laten werken moeten alle posten de router (of hoofdpost) kunnen bereiken. Zoniet zijn het eigenlijk veredelde repeaters en werkt de specifieke mesh technologie niet.

Heb je aan één post genoeg? Gebruik dan een powerline.

Heb je meerdere posten nodig?

  • Kunnen die allemaal de router en elkaar bereiken via WiFi? Gebruik dan een mesh systeem.
  • Kunnen die niet allemaal de router bereiken via WiFi? Gebruik dan meerdere powerlines. Eén master en verschillende slaves.

Dat is zo een beetje de vuistregel.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@JohnyMertens 

Ik was uw vraag over ethernet uit het oog verloren ...

Ik ken niet alle mesh systemen (heb er zelf trouwens geen) maar er bestaan er inderdaad waar de verschillende stations ook UTP poorten hebben. Je kan daar dan dus effectief bedrade toestel die internet nodig hebben op aansluiten.

Even nagaan alvorens te kopen dus...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


patrick2
Wijze
Wijze

@Cdt24801  en @JohnyMertens  ik heb een bekabeld Mesh systeem dat wil zeggen ik kan de torentjes bekabeld aan elkaar verbinden. 

Mijn hoofdtorentje , eigenlijk de router , staat verbonden aan mijn switch en vandaar uit zijn dan andere torentjes geplaatst in huis. Die torentjes maken allemaal onderling met wifi hun verbinding. Op die manier heb ik eigenlijk overal wifi in huis zonder onderbrekingen. Het enige nadeel ervan is , en heb het al voorgehad , als er een torentje zijn verbinding verliest dan zal de andere ook niet werken. Maar dit heb ik maar 2 keer voor gehad op die drie jaar tijd dat ik ze nu heb. Maar dat is dan ook weer simpel op te lossen door de app die ik heb. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen