annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi problemen

Topic gestart op: 28-10-22 17h24

Antwoorden: 1 antwoord

forest2005
Rekruut scout

Wifi problemen

mijn wifi verbinding is heel instabiel. Zelfs na een reboot van de modem.

Zie bijlage. Ik zit op 4meter afstand van de wifi modem. Dit zijn toch belachelijk trage snelheden...

Ik zoek de oorzaak. Ik denk dat er iets mis is met mijn orange modem!

Zie bijlage. Ik doe hier een speedtest en een ping naar 8.8.8.8. connectie valt regelmatig weg.

Labels (2)
0 pluimen
1 ANTWOORD 1
patrick2
Wijze
Wijze

@forest2005 

Het moet niet perse gelegen zijn aan de modem het kan ook aan je omgeving liggen. Met je omgeving bedoel ik dus of wel te druk van je geburen die op het moment allemaal op de wifi zitten maar ook je eigen omgeving thuis. Je kan er te veel andere apparaten tussen hebben die er voor zorgen dat je wifi heel zwak wordt , denk aan elektrische apparaten als een microgolf of zelfs als je al te veel metaal hebt in je muren. 

Ook afhankelijk van waar je modem staat natuurlijk , andere ruimte , in een kast , achter een kast of ander meubel stuk. Dit soort dingen zorgen er voor dat jou wifi zeker onstabiel wordt en ja de oorzaak ligt hem toch meestal bij de klant bij dat soort dingen. Niet tegen gesproken , het kan natuurlijk ook wel eens aan de HGW zelf liggen dat kan altijd. 

Maar dit soort dingen altijd eerst bekijken wat ik bovenstaande genoemd heb. Ook altijd eerst proberen in te loggen via je HGW rechtstreeks en daar eens je kanalen te verzetten. Kanaal 1 of 6 of 11 altijd eerst eens een tijdje proberen , lukte de ene niet goed dan probeer je een ander kanaal en zo probeer je ze alle drie eens. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen