Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 07-09-19 10h52
Antwoorden: 3 antwoorden
Hallo, Ik ben een nieuwe Orange gebruiker TV+Internet+Fixed Phone. De installatie (Siligent modem) is enkele weken geleden perfect verlopen. Vermits ik een paar kamers in mijn woning heb waar geen Wifi-dekking is zijn er ook 2 x Magic 2 Devolos geinstalleerd. Gisterenavond omstreeks 22:45 hr kreeg ik op mijn TV die rechtstreekse Wifi de Siligent heeft een bericht dat het Wifi signaal onderbroken was. Mijn androidtoestel dat ik dezelfde kamer lag kreeg ook geen verbinding meer. Toestellen die in verbinding stonden met de Devolo kregen wel nog Wifisignaal. Ik heb dan geprobeerd om de verloren verbinding te herstellen door het wachtwoord terug in te brengen maar dan kreeg ik steeds een verificatiefout. Ik heb de modem heropgestart maar nog steeds geen oplossing. Het Wifilampje op de Siligent brandt. Als ik ga kijken in de beheersconsole vind ik een software versie :
Zoiets kan altijd wel gebeuren. Reset hem eens, dus niet gewoon opstarten. Dat helpt meestal in zulke gevallen.
Indien niet, de klantendienst contacteren om desgevallend de modem om te ruilen want dan is er toch iets mis met het toestel.
Bedankt voor de snelle reactie Cdt24801. Indien ik de modem reset, verlies ik dan de settings die de installateur veranderd heeft niet ? Ik was er niet bij toen de installatie gebeurde en ik weet dus niet welke eventuele wijzigingen aan de fabrieksinstellingen hij gedaan heeft.
Begin anders eens met de stekker helemaal uit te trekken, dus niet gewoon heropstarten. 10 minuutjes wachten en dan opnieuw inpluggen en opstarten.
Dat zou ook al moeten helpen.
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |