annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi verbinding op smartphone vertraagt periodiek

Topic gestart op: 17-03-21 11h47

Antwoorden: 8 antwoorden

VinceCgto
Aspirant verkenner

Wifi verbinding op smartphone vertraagt periodiek

Ik heb nu ondertussen al een tijdje problemen met de wifi connectie op mijn smartphone. Dit probleem leek mij eerst te liggen aan de smartphone zelf, maar aangezien ik sinds kort een nieuwe heb en daar het probleem zich nog steeds voor doet lijkt het probleem aan het netwerk te liggen. Dit probleem heb ik trouwens ook nog niet gemerkt op de laptop.

Meerdere keren per dag lijkt alsof ik internetconnectie verlies. Google searches en webpagina's willen niet meer of heel traag laden en berichten via messaging apps willen niet meer versturen of ontvangen. Echter blijft de wifi gewoon verbonden en wordt er nergens een melding getoond dat er problemen zouden zijn.

Wanneer ik dan de wifi even uit en daarna weer terug aan zet lijkt het weer in orde. De berichten die niet verstuurd werden worden verstuurd en pagina's laden weer zoals normaal.

Dat heb ik ook net kunnen testen met een speedtest, beiden tests zitten in bijlage waarbij 1 voor is en 2 na.

Heeft er hier iemand een oplossing voor?

Labels (2)
8 ANTWOORDEN 8
Trientjee14
Gewaardeerd verkenner

mss is er iets met je sim

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Trientjee14  

Dit staat helemaal los van de simkaart. Een trage wifi verbinding heeft dus niks met de simkaart te maken. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
VinceCgto
Aspirant verkenner

@patrick2 

Ja, de verbinding is rechtstreeks met de Orange router en deze router staat ook vrij. Het probleem doet zich ook voor als ik op nog geen 2 meter van de router zit.

patrick2
Wijze
Wijze

@VinceCgto 

Als je het enkel met je gsm voor hebt en niet met de laptop zou je eens de kanalen kunnen aanpassen van je wifi signaal. Je kan inloggen met je laptop via de 192.168.0.1 als je rechtstreeks verbonden met een kabel. Als je de nieuwste modem hebt kan je dit ook doen via wifi. 

Als je dan naar wifi signaal gaat kan je je kanaal verzetten handmatig , nu staat deze op automatisch. Ook kan je kijken of je de 2,4 en de 5 Ghz kanalen kan opsplitsen. Kan zijn dat je smartphone enkel met de 5Ghz verbinding maakt maar die geeft je een lagere wifi snelheid. 

Dus het advies is , probeer eerst de kanalen op te splitsen en als dat geen verbetering geeft dan je wifi kanaal eens handmatig verzetten. Het beste is dan kanaal 1 of 6 of 11 te gebruiken , éénmaal deze wijziging aangebracht vergeet dan niet onderaan op bewaren te drukken of wijziging op slaan , anders heeft je verandering weinig zin. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen