Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 25-05-21 17h27
Antwoorden: 6 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo iedereen!
Dit is mijn eerste bericht op de Tribe, Mea Culpa indien deze niet op de juiste plaats gesteld wordt.
Al 15 jaar ben ik klant van Orange (mobiel dan) en sinds een jaar of 4 ook voor TV en Internet. Ondertussen overgestapt naar het Love-Duo pakket (dus enkel GSM en Internet thuis).
Sinds enige tijd hebben we problemen met onze WIFI. Enerzijds met de verbinding die heel frequent wegvalt, anderzijds met de internetverbinding zelf via WIFI (internet via de kabel lijkt goed te werken, hebben hier nog geen problemen mee gehad). Hieruit veronderstel ik dat het probleem zich situeert in het "WIFI-gedeelte" van onze modem. enkele voorbeelden van de problemen die we ondervinden:
- Streamen naar Chromecast lukt niet omdat het apparaat niet in het netwerk zichtbaar is (terwijl onze GSM wel verbonden is met WIFI)
- Tijdens het streamen naar Chromecast wordt de verbinding plots verbroken. Dan komt de melding op TV "Er kan geen verbinding gemaakt worden met het WIFI-Netwerk". Dit gebeurt vrij frequent en praktisch elke 2 minuten tijdens het streamen mogen we alles opnieuw verbinden.
- Ring deurbel is 80% van de tijd "OFFLINE". Dan moet ik deze opnieuw demonteren en meenemen naar boven om verbinding te maken, waarbij dit niet mogelijk is. Het lukt me niet eerder om terug te verbinden als ik gans de boel opnieuw gereset heb, wat niet elke 2 weken de bedoeling is natuurlijk.
- Via onze SONOS luisteren we overdag muziek. Plots stopt de muziek en is er geen verbinding meer met WIFI.
- Onze GSM's maken meer gebruik van onze mobiele databundel dan van de WIFI. Maandelijks is praktisch gans onze bundel op doordat onze telefoons overschakelen naar 4G ipv WIFI indien de verbinding niet stabiel genoeg is. Zetten we deze instelling uit op onze GSM, dan hebben we soms wel verbinding met WIFI, maar geen internettoegang. Soms krijgen we ook de melding "er is een verificatiefout opgetreden".
Ook het bereik is vrij slecht. De modem staat in onze living op de 1e verdieping (Bel-etage) en als we in de zetel zitten of aan tafel (lees; op max 5m van de modem zonder muren of obstakels), hebben we nog geen stabiele verbinding. (Even terzijde, het bereik kan mogelijks een mede-probleem zijn voor het Ring-verhaal, maar zou niks van problemen mogen opleveren voor onze chromecast in de living alsook de Sonos, die er vrijwel op 0.5m van staan)
Ik heb reeds m.b.v. een WIFI-Analyzer het kanaal hier thuis veranderd. Echter blijft het probleem zich voordoen. Na verschillende keren naar het 5000 nummer te bellen en de indruk te hebben dat het enige wat ze kunnen zeggen "Reset de modem terug naar fabrieksinstellingen" is, probeer ik hier als laatste hoop naar een oplossing te zoeken. Het lijkt me sterk dat ik maandelijks betaal voor internet, en praktisch wekelijks de modem zou mogen terugplaatsen naar fabrieksinstellingen.
Aangezien we thuis heel wat slimme apparaten hebben (TADO, camera, Ring deurbel, verschillende chromecasts, Googel Hub enzovoort), hangen we dus vrij sterk af van het WIFI-gebeuren. Wat bijvoorbeeld een rustig avondje netflix streamen zou moeten zijn, wordt al snel een avondje "Godver die stomme WIFI tis weer van'tzelfde ik kom er onnozel van, we gaan dan maar niks kijken zeker".
Iemand die weet wat mogelijks een oplossing zou zijn voor ons probleem? Indien meer info gewenst is, laat maar weten!
Alvast bedankt en vele groetjes,
Shanni
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Moest je echt zo veel problemen hebben met je wifi en je hebt al eens de kanalen verzet kan je ook eens proberen te vragen bij de klantendienst achter een nieuwe router van Orange. Om die elke keer te resetten is geen oplossing dus kan je beter eens een andere laten plaatsen.
Eventueel kan je ook een eigen router of Mesh wifi plaatsen en op die manier te werk gaan zodat je niet meer afhankelijk bent van de wifi van Orange zelf.
Ben blij dat je probleem is opgelost al is het door de aangereikte oplossing te gebruiken die ik had voorgesteld. Soms kan het beter zijn om een eigen router of iets dergelijks te plaatsen maar soms ook niet. Kan zijn dat je een oudere modem hebt van Orange waardoor de wifi minder goed werkt. Zelf heb ik een eigen Mesh wifi dus moest je er ooit voor willen kiezen zou zeggen doen je krijgt er geen spijt van.
Om nu een andere modem te vragen is niet nodig je hebt nu een router er tussen gezet en je probleem is daarmee opgelost dus dan zou ik het zo laten. Misschien in de toekomst zal je modem vervangen kunnen worden en dan kan je alsnog die beslissing maken wat je wil doen.