annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi: wel verbonden, geen internet

Topic gestart op: 12-04-19 17h47

Antwoorden: 46 antwoorden

eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Wifi: wel verbonden, geen internet

Een 3-tal weken geleden kwamen ze hier Orange installeren.
Sinds dag 1 hebben we problemen met de wifiverbinding op onze 2 androidtelefoons en onze ipad.
De twee laptops hebben altijd probleemloos gewerkt.

We blijven met onze gsm's en ipad verbonden met het wifinetwerk, maar we geraken het internet niet meer op. Soms krijgen we ook deze melding op de gsm: Geen internetverbinding via deze WIFI. Maar soms ook niet. Dan zijn we zogezegd verbonden met het net maar eigenlijk niet.
Soms herstelt het zich na het heropstarten van de modem of gsm, soms ook niet.
Soms gaat het vanzelf over, soms ook niet.

Kortom, onze wifi lijkt behekst.

De helpdesk van Orange heeft reeds onderstaande stappen ondernomen.
Veranderen WIFI kanaal
Herstarten modem
Reset modem
Technieker gestuurd -> nieuwe modem
Na het plaatsen van de nieuwe modem blijven dezelfde problemen en beginnen we dus opnieuw...
Herstarten modem
Reset modem
Nu zijn we tot op dit punt gekomen.

Setup voor internet ziet er als volgt uit.
Modem Orange 
|--> TP link access point voor boven
|--> 24 poorts switch met 7 bekabelde toestellen en 2 decoders

De SSID en wachtwoorden zijn veranderd en het guestnetwerk is uitgeschakeld.
Voor de rest is er niet geprutst aan de modeminstellingen.

Verder heb ik ook al getest om alle SSID's van de 2,4Ghz, 5Ghz en de externe AP een andere naam te geven om te kijken of het probleem zich wel degelijk op alle SSID's voordoet. Dit is wel degelijk het geval.

Iemand toevallig met de ultieme tip?

Labels (3)
0 pluimen
46 ANTWOORDEN 46
Cdt24801
Wijze
Wijze

@eyegraphic 

Heb je al eens geprobeerd verbinding te maken wanneer je bij iemand anders bent die ook Orange heeft?

En omgekeerd, heb je al mensen over de vloer gehad die ook Orange foons hebben en bij jou WEL connectie kunnen maken?

Misschien nuet van belang, maar wat voor foons gebruik je?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

Zelf ken ik niemand die ook een LOVE abonnement heeft.
Ik laat iedereen die langs komt eens verbinding maken met mijn wifi.
Toestellen zijn: Oneplus 5, Moto G5+ en Ipad 3

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Nu ik nog eens over nadenk: het abonnement op zich doet niet ter zake, de WiFi heeft dat niet nodig.

Je kan dat zelf eens testen door uw foon in vliegtuigmodus te zetten en dan de WiFi terug aan te zetten. Je zal niet kunnen bellen, maar de WIFi zou moeten werken. Of haal de SIM er eens uit. Zelfde verhaal. WiFi moet werken.

Heb je voor 2,4 GHz en 5 GHz hetzelfde SSID? Als dat zo is, splits die eens in verschillende namen zodat je bewust kunt kiezen voor één van beide. Geef ook het AP andere SSID. Zo zou je dus over vier verschillende WiFi netwerken moeten beschikken en kan je ze doelbewust elk apart testen.

Kijk ook eens na welke kanalen de router en de AP gebruiken. Zeker in de 5 GHz zou het kunnen dat sommige kanalen niet naar behoren werken (o.a. door interferentie met radars). Dus kanaalkeuze niet op automatisch laten staan maar er zelf eentje toewijzen. Ik heb zo zelf eens een repeater gehad die maar niet wilde werken en dat kwam (na lang zoeken) omdat de router een kanaal in de 5 GHz koos dat (ten onrechte) niet ondersteund werd door de repeater.

Om een beeld te krijgen van de kanalen die in uw omgeving zwaar gebruikt zijn (en dus te vermijden) kun je een app zoals "WiFi-Analayzer" gebruiken. Daarmee zie je ineens ook welke kanalen uw router en AP echt gebruiken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

Nog een vraagje: uw laptops werken wel. Maken die verbinding in de 2,4 GHz of in de 5 Ghz band? Ik vermoed de 2,4 GHz band ...

Uw foons en de ipad, hebben die alledrie de 5GHz band aan boord?

Als mijn ingeving juist is en je hebt vier aparte netwerken gemaakt zou op de 2,4 GHz band alles goed moeten werken en is het de 5 GHz band die moeilijk doet.

Als dat allemaal klopt is alles te herleiden tot een slechte (automatische) keuze van het 5 GHz kanaal.

Ben eens echt benieuwd ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
eyegraphic
Gewaardeerd verkenner

In vliegtuigmodus blijft hetzelfde probleem. Daar ligt het dus zeker niet aan.

Ik heb net alle netwerken een eigen SSID gegeven.
Maar probleem komt voor op zowel de SSIDs van Orange, als op de SSIDs van de AP.
Zowel op de 2,4 als op de 5Ghz.

Ik heb nu alle SSIDs een vast kanaal gegeven.
AP 2,4Ghz: kanaal 5
Orange 2,4 Ghz: kanaal 10

AP 5Ghz: kanaal 40
Orange 5Ghz: kanaal 60

Problemen blijven exact hetzelfde.

Storingen van andere WIFI kan het niet zijn, we wonen nogal rustig en kunnen slechts 1 SSID van de buren zien (als we geluk hebben).

Ik heb nergens anders al dergelijk probleem gehad.
Ik ben wel nog op geen enkele plaats geweest waar ze ook dergelijke Orange modem hadden...

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen