Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-06-18 16h57
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik had sinds enkele weken problemen met de Orange modem, deze werd heel warm (tot zelfs heet) en had ook vaak dat het internet weg viel (@online lampje was ook niet aan op dat moment).
Daarmee heb ik maar de klantendienst gebeld en deze hebben een technieker langsgestuurd, dat was afgelopen donderdag. Hij constateerde inderdaad dat de modem vrij warm was, dus heeft hij een nieuwe geplaatst.
Nu sinds enkele dagen meet ik mijn internetsnelheid, en de download komt bijna nooit boven de 10Mbps(!). De upload is dan wel weer rond de 10Mbps, wat het maximum is.
Maar de download heeft altijd rond de 100Mbps gezeten voor ik al deze problemen heb gekregen. Zelfs de modem voor verschillende minuten uit trekken werkt niet meer.
Waar kan dit aan liggen? Heb gelezen dat er toch meerdere mensen problemen hebben met de internetsnelheden bij Orange..
Opgelost! Ga naar de oplossing.
hallo
ter info natuurlijk ga je via wifi meer schommeling hebben van meting dan met een lan kabel.
en natuurlijk als u zelf aangekochte plc gebruikt moet u vooral kijken wat die plc aankan.
met kabel ga je een meer geleidelijker metingen kunnen behalen dan met wifi in dien problemen bel naar 5000/4/4
we staan voor iedereen klaar.
mbg techfix orange
hallo
bij de installatie gaat de technieker alles testen en in elk app of woning zit er een niu dat is een versterker
bij zijn er ook meer dan versterkers genoeg dus maak niet uit hoelang u kabel is zolang het maar krachtig genoeg versterkt word maakt het niet uit en je heb zowel up als down stream he
bij problemen bel naar 5000/4/4
Mvg techfix-orange
Het limiet is onbeperkt , maar een fair use policy van 750 GB de maand. Kijk ook veel netflix en veel internet verbruik en ben er nooit boven geweest 🙂
Wat het probleem van de wifi dan gaat kunnen zijn en uw vaste kabel zelf is een overklaarbare reden. zou in dat geval opnieuw iemand terug laten komen aangezien uw probleem dus niet opgelost is .
Ah oke ja dacht ergens al zoiets gelezen te hebben maar vond er niet direct iets van terug, jammer dat we het verbruik zelf niet kunnen zien ook.
En ik denk inderdaad dat er niks anders opzit dan terug contact op te nemen met Orange.
Toch bedankt!
Best eerst eens testen zonder WiFi en rechtstreeks op de modem aangesloten met een netwerkkabel. Op die manier weet je direct of het WiFi is of effectief de verbinding naar het internet 🙂
@TomN schreef:Best eerst eens testen zonder WiFi en rechtstreeks op de modem aangesloten met een netwerkkabel. Op die manier weet je direct of het WiFi is of effectief de verbinding naar het internet 🙂
Dit heb ik al geprobeerd, dat is de max 10Mbps waar ik over praat. Via Wi-Fi is het meestal tussen de 2 en de 8Mbps.
De technieker heeft de donderdag het signaal op de kabel getest en die was goed vertelde hij.