annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

modem reset to CGN?

Topic gestart op: 19-01-24 09h57

Antwoorden: 4 antwoorden

user12345
Aspirant verkenner

modem reset to CGN?

Hallo,

ik had CGN verwijderd op mijn Siligence modem om paar dingen uit te testen. Nu wil ik hem terug in CGN. Hoe kan ik dit doen?

 

Alvast bedankt

P.

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Mordaur
Ervaren verkenner

Kan enkel met een volledige reset. Maar of het ook nuttig is? Waarom zou je van een public ip terug naar een shared ip willen?

0 pluimen
user12345
Aspirant verkenner

Bedankt voor het antwoord.

Dat zou mss wel toegevoegd kunnen worden op de online handleidingen moest iemand dit lezen met de mogelijkheid daartoe. Of op het overview scherm van de modem config waar normaal vermeld staat dat je CGN hebt, staat nu helemaal niets meer vermeld ivm CGN.

Ivm CGN rollback:

- ik heb geen servers draaien of geen nood aan poorten te openen enz,...

- Voor zover ik het zie, gebeurd met CGN alle FW'ing centraal bij Orange en niet lokaal op je modem. (wellicht block all incoming requests) Ik ga ervan uit dat de centrale Orange FW meer betrouwbaar is en beter onderhouden en sneller gepatched wordt dan die plastieken doos in mijn kelder 🙂

Ik hoef geen "eigen IP" "omdat het kan". Chaqu'un son choix !

Bedankt voor de snelle reacties !

P.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Mordaur  schreef:

Kan enkel met een volledige reset. Maar of het ook nuttig is? Waarom zou je van een public ip terug naar een shared ip willen?


Die vraag stelde ik mij ook .... 🤔

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Heb die modem niet meer, @user12345 Denk dat je best een reset doet - eerst opschrijven wat je veranderd hebt (DHCP/SSID/passwords, ...)

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen