annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

reverse DNS

Topic gestart op: 20-07-23 17h31

Antwoorden: 10 antwoorden

cassaneva
Aspirant verkenner

reverse DNS

Ik probeer een SMTP server op te zetten en hiervoor moet reverse DNS (PTR record) ingesteld worden voor mijn publieke IP. Ik heb net met de klantenservice gebeld en de persoon die ik aan de lijn kreeg kon me zelfs niet vertellen of ik momenteel een statisch dan wel een dynamisch IP heb...

Weet er iemand hier of dit mogelijk is bij Orange en wat ik hiervoor moet doen? Gewoon blijven bellen en hopen dat ik iemand aan de lijn krijg die wel begrijpt waar ik het over heb?

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
cassaneva
Aspirant verkenner

Het probleem is dat wanneer je een uitgaande mail vertsuurt, bvb naar een Gmail server, die server een reverse DNS check doet om te verifiëren dat jouw IP wel met een domein geassocieerd is en jij bent wie je beweert te zijn. Hiervoor moet een PTR record aangemaakt worden op de DNS server die verantwoordelijk is voor jouw IP, de DNS server van de ISP dus, in dit geval Orange.

Ik heb deze vraag wél al zien passeren op franstalige orange forums waar het de gebruiker blijkbaar wel gelukt was om dat PTR record te laten aanmaken.

Iig is DynDNS niet de oplossing voor dit probleem.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

OK, als je wat frans kunt.  Probeer de chat eens

Volledig naar onder scrollen.  Dan rechts op blauw icoon klikken

Bienvenu(e) sur notre Chat. Nous vous aidons avec plaisir entre 8h et 21h50.

Good luck en hou ons op de hoogte ( kan ik volgende keer een beter antwoord geven)

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Voor zover ik gelezen heb kan je public ip address veranderen als je de router herstart.  Je moet wel de CGN mode uit schakelen om een public ip address te hebben

best is om gebruik te maken van een Dynamic DNS server

DynDNS is te configureren op de Siligence gateway onder local network.  kijk eerst even welke providers die accepteert

vb Minecraft and No-IP - Sign Up - Create a No-IP Dynamic DNS Account (noip.com)

Our Plans | Pricing | Cloudflare

0 pluimen
cassaneva
Aspirant verkenner

Die DynDNS instelling had ik al gevonden en wilde ik ook gaan gebruiken. Alleen is dyndns.org niet (meer?) gratis en bij no-ip moet je maandelijks heractiveren.

Maar het gaat hier om *reverse* DNS, dat kan je helaas niet instellen op de modem/gateway. Ga ns kijken of het toevallig niet op m'n router zit en zoniet zal er vrees ik niets anders opzitten dan een eigen DNS server in de lucht te hangen. Zucht.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je een asus router hebt, de Orange Gateway in bridge zetten, dan de DDNS opde asus router configureren

[Wireless Router] DDNS introduction and set up | Official Support | ASUS Global

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen