annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Streamen geeft problemen met orange modem

Topic gestart op: 27-09-19 10h38

Antwoorden: 6 antwoorden

knolleke
Ervaren verkenner

Streamen geeft problemen met orange modem

OPGELOST

Het duurt even voor alle hardware ingesteld is op het nieuwe  wifi signaal.

Ok we moeten zelf weten waaraan we beginnen als we de overstap doen.

Vroeger had ik basic internet van telenet dus 50mbps behoorlijk traag als er wat toestellen op staan.

nu dus love van orange, geeft 100 mbps dus het moet toch lukken, Pc's werken sneller maar wat merk ik, mijn bose boxen, vallen regelmatig uit terwijl het wifi loge volle bak signaal heeft, ook de google chromecast werkt niet meer, hij hangt 1 m van de router heeft dus volle bak signaal maar met de speettestapp op de chromecast kom ik aan een snelheid van 0.12 mbps, iets te traag om te streamen.

Iemand dezelfde ervaring, of indien het moeglijk is heeft er iemand een oplossing, test via de gsm geeft 35 mbps aan op 2 m van de router.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

@knolleke 

Andere vraag: werkt het bedraad allemaal goed en snel? Dat betekent dan dat uw modem op zich goed functioneert. Het zou dan kunnen dat het WiFi gedeelte van uw router niet goed functioneert of dat er daar iets niet goed geconfigureerd staat.

Dat kunt ge ook gemakkelijk testen door eens van een vriend/kennis een AP te lenen en dat aan te sluiten op uw modem. Als het WIFi signaal van dat AP dan WEL behoorlijk werkt en goede flow doorgeeft moet ge niet meer twijfelen, dan hebt ge een gebrekkige modem en moet ge die gaan omruilen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
patrick2
Wijze
Wijze

@knolleke  u kan altijd eens inloggen op de Modem en daar uw wifi kanalen aanpassen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
knolleke
Ervaren verkenner

een goed idee, jammer genoeg zonder oplossing, nog ideeen?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@knolleke 

Ik heb zo geen boxen, maar kunnen die op de 5 GHz band werken? Dat gaat altijd een stuk vlotter dan op de 2,4 GHz.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@knolleke 

Andere vraag: werkt het bedraad allemaal goed en snel? Dat betekent dan dat uw modem op zich goed functioneert. Het zou dan kunnen dat het WiFi gedeelte van uw router niet goed functioneert of dat er daar iets niet goed geconfigureerd staat.

Dat kunt ge ook gemakkelijk testen door eens van een vriend/kennis een AP te lenen en dat aan te sluiten op uw modem. Als het WIFi signaal van dat AP dan WEL behoorlijk werkt en goede flow doorgeeft moet ge niet meer twijfelen, dan hebt ge een gebrekkige modem en moet ge die gaan omruilen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen