annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verbinden met access point lukt niet

Topic gestart op: 10-09-22 17h42

Antwoorden: 10 antwoorden

west
Aspirant verkenner

verbinden met access point lukt niet

hallo ik heb een access point in de tuin geplaatst via POE.

nu kan ik niet verbinden hiermee, kan ip adres niet ophalen is de foutmelding.

ik heb contact gehad met tp link en daar werd mij verteld dat ik de siligence modem in bridge moet zetten omdat ik een tp link router gebruik.

gedaan maar geen verandering.

wat ik ook raar vind is dat ik het mac adres van de access point niet terugvind in de client lijst op mijn router, normaal zou dit er toch moeten tussenstaan?

alvast bedankt

 

 

 

Labels (3)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Gregory
Wijze
Wijze

Neen - je Siligence moet niet in bridge mode staan

Het access point moet je als acces point instellen en niet als router

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@west 

Hetgeen @Gregory aanhaalt is correct. Uw router van Orange dient router te blijven, het is het AP dat niet in routermodus mag staan.

Maar voor de duidelijkheid: heb jij twee of drie toestellen in uw netwerk?

  1. De modem/router combo van Orange en uw AP OF
  2. De modem/router van Orange, een AP en een eigen router van TP Link?

Uit uw tekst kan ik dat niet ondubbelzinnig opmaken.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
west
Aspirant verkenner

3 toestellen in mijn netwerk

Waarom zou de siligence nog als router moete dienen als ik de tp link router heb?

En hoe zou ik instellingen op het access point moete aanpassen als ik geen verbinding kan maken hiermee?

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je kunt verbinding maken met het access point via utp kabel. een kabel direct van je PC naar het  access point .

Dan moet je eens zien in de documentatie.  Je zult dan met een internet browser naar een bepaald adres moeten navigeren - iets van 192.168.0.1 of 192.168.1.1 of nog wat anders.

Kan ook zijn - zie documentatie - dat je via wifi erop kunt en een bepaalde SSID moet nemen

Best is met kabel

Als je natuurlijk de Siligence in bridge zet en de tp link als router gebruikt, zul je wel goede coverage hebben in je tuin, maar wat die in huis zal zijn is wat anders

Verder, als je utp kabels in huis liggen hebt, kan het zijn dat die niet meer werken

Reden: je POE naar de tp link in bridge.  Dan moet je van de tp link met een andere ethernet poort naar je bekabeling in huis gaan: dus moet je 1 directe kabel van de Siligence (port 4) naar de tplink hebben.  Dan van de tplink - andere ethernet port en andere kabel -  naar de bekabeling in huis gaan

Best is gewoon de tp link als access point te configureren

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen