annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wifi booster niet gratis

Topic gestart op: 27-10-19 12h43

Antwoorden: 15 antwoorden

irisw84
Aspirant verkenner

wifi booster niet gratis

Hallo, bij Telenet hadden we 1 gratis wifi booster. Voordat we zijn overgeschakeld naar Orange hebben we gevraagd of we bij Orange ook 1 gratis wifi booster konden krijgen. Het antwoord was JA. De installateur dit bij ons langskwam zei dat de wifi dekking voldoende was en dat we wel gratis een wifi booster konden krijgen maar dat hij dit niet nodig vond. Hij zei dat we eerst zonder moesten en nadien, indien nodig, nog een gratis wifi booster konden krijgen. Nu ondervinden wij dat de wifi dekking niet voldoende is en zouden we graag de wifi booster gratis verkrijgen. Na 2x telefonisch contact met Orange blijkt dat we deze NIET gratis kunnen verkrijgen. Dit vinden wij niet correct, zelfs misleiding. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? 

Alvast bedankt!

Iris

Labels (1)
15 ANTWOORDEN 15
lredjen
Aspirant scout

Hallo,

Ik heb 17 maanden een wifi booster gefactureerd gekregen zonder deze effectief te hebben. Dit werd mij bevestigd door drie mensen op het callcenter. Ik heb meermaals moeten bellen omdat er eentje tussenzat die ontkende dat dit het geval was. Uiteindelijk is via de technische dienst die bevestigde dat ik het niet had (stond niet actief), door de facturatie dienst een creditnota aangevraagd bij hun chef. Nu, ik bel terug en wat raad je, plotseling gebaren ze zich weer van de domme en heb ik al die tijd een booster gehad. Mijn vraag is nu, hoe kan ik bewijzen dat dit niet zo is ? Je stelt dat er drie mogelijke opties zijn wat een wifi booster kan inhouden. Hoe kan ik die zelf nagaan ? Mvg, L.

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@lredjen 

Een repeater zal het wel niet geweest zijn, dat wordt bijna nooit uitgegeven.

Wat kan het dan wel zijn:

  1. Een AP. Dat staat voor Access Point. Dat is één toestel dat je via UTP met de router moet verbinden en daar plaatsen alwaar je WiFi nodig hebt. Er is ook een extra UTP poort aan dat ding zodat je op die locatie ook nog bekabelde toestellen kan aansluiten.
  2. Een set WIFi powerlines. Dat zijn dus twee toestellen, een master (zonder WiFi) en een slave (met WIFi). De master wordt via UTP kort bij de router aangesloten en vervolgens in een stopcontact geplaatst. De Slave wordt op de plaats waar WiFi nodig is ook in een stopcontact geplaatst. De "bekabelde" verbinding loopt dus niet over UTP maar over het elektriciteitsnet. De slave straalt dan op die locatie WiFi uit en beschikt bovzendien ook nog over een UTP poort zodat er eveneens nog bekabelde toestellen kunnen aangesloten worden.

Dus moeilijk is het niet. Heb je één toestel is het een AP. Heb je er twee is het een set powerlines.

Wanneer je helemaal niks hebt kan je natuurlijk moeilijk iets nagaan ....

Ik raad u aan van nogmaals contact op te nemen maar dan niet telefonisch. Doe dat via Messenger of desnoods de chatfunctie. Voordeel is dat je dan een geschreven spoor hebt van de conversatie. Bij de chat moet je dan wel zelf screenshots maken, eens de chat gedaan is de tekst ook weg.

Veel succes !!

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Arnodc
Gewaardeerd verkenner

Mijn wifi is ook totaal niet sterk ben niet zo tevreden zal orange toch ook is contacteren!

Axel-malysse
Veteraan verkenner

Ne nog nooit meegemaakt maar idd zoals je zegt is het niet correct wat ze doen 

WouterDB
Gewaardeerd verkenner

beetje zelfde ervaring gehad.

uiteindelijk is de ingebouwde WiFi in de modem zoals bij elke provider niet echt top.

ik heb deze uitgeschakeld en met devolo systeem  gewerkt en WiFi zenders verdeeld over de woning. Nu overal perfecte dekking. mijn verhaal bij Orange gedaan en zo een eenmalige tussenkomt van €99 gekregen.

Leden met de meeste pluimen