annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Topic gestart op: 03-12-18 21h27

Antwoorden: 30 antwoorden

Esterella
Gewaardeerd verkenner

Draadloze printer verbinden met WIFI/Router

Goedeavond,

Sinds ik vorige maand ben overgestapt naar Orange, lukt het niet meer om mijn printer (HP Deskjet 3520) via WIFI met het netwerk te verbinden. Het wachtwoord van mijn printer zou niet overeenkomen met die van mijn router. Voor zover ik weet heeft het netwerk maar 1 wachtwoord?

Ik heb al alle mogelijk probleemoplossingen geprobeerd (resetten printer, probleemoplossing, software herinstalleren, printer herinstalleren...), maar het wil niet lukken. Ook een WPS-verbinding lukt niet. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
30 ANTWOORDEN 30
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  Ik gebruik gewoon de benaming die Orange eraan geeft, Extender WiFi (Telenet noemt het Boosters en WiFi Powerline).

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jerre

In de link van Orange die je zelf aangeeft staat:

"Deze stapsgewijze handleiding zal je helpen bij de installatie van je powerline adapters."

Het is wel waar dat Orange in de grote titel zelf de verkeerde benaming "extender" gebruikt.  Shame on Orange !!

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Esterella

Om verwarring te voorkomen: wanneer je spreekt van extender, is dat dan ook echt een extender of is het een powerline met WiFi?

Een powerline met WiFi zou geen probleem mogen  geven, maar een echte extender, daar blijf je beter met uw pollen vanaf, dat is echt een oplossing voor als niks anders mogelijk is en het resultaat is meestal zeer bedroevend.

Mijn advies: wanneer het een echte extender is, vervang die dan door een setje powerlines waarvan de client WiFi aan boord heeft. Gegarandeerd veel beter resultaat.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Cdt24801  We wachten op deze info :smiley
Met een repeater halveert de snelheid en met een powerline moet je op dezelfde fase zitten en heb je 2 toestellen die elektriciteit verbruiken.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Jerre  schreef:

... knip ...
Met een repeater halveert de snelheid ... knip..


Dat is de theorie, inderdaad. Maar de realiteit is nog veel bedroevender. Ik heb het zelf ook allemaal uitgetest. Signaal was er, verbinding ook, maar redelijk op internet? Vergeet het maar ... Yelo op de foon op eerste verdieping? Vergeet het ...

Nu staat er een AP op de eerste verdieping en ligt de repeater in de schuif om er waarschijnlijk nooit meer uit te komen.

Trouwens, lees maar eens links en rechts naar reële praktijkervaringen met repeaters. Ge zult niet veel voorstanders vinden ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen