annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ethernet naar wifi: Hoe?

Topic gestart op: 02-03-19 13h09

Antwoorden: 14 antwoorden

raskit
Veteraan verkenner

Ethernet naar wifi: Hoe?

OPGELOST

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze


@raskit  schreef:

Hallo,

Ik heb wat rondgezocht maar nergens een oplossing gevonden.

Ik heb altijd een ethernetkabel gebruikt voor mijn computer maar nu zou ik toch graag mijn pc via wifi laten verbinden, hoe doe ik dit? 

 

Alvast bedankt!


Daarvoor heb je twee dingen nodig:

  1. Een router die een WiFi signaal uitstuurt
  2. Een WiFi ontvanger in het toestel dat je wil verbinden. Als het om een PC gaat is dat meestal een insteekkaart, maar er bestaan ook USB versies. Er zijn zelfs PC's die ook WIFi ingebouwd hebben

Als het dus over uw PC gaat moet je eerst zien uit te vissen of er een WiFi kaart in uw PC zit. Indien niet, een insteekkaart aanschaffen of een USB versie om in te pluggen.

Daarna is het kwestie van een WiFi netwerk op te zetten op uw router en uw PC daarop in te loggen.

 

Indien je daar nog vragen over hebt, laat maar horen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
14 ANTWOORDEN 14
TwonickyII
Veteraan verkenner

Als je perse wifi wil gebruiken op je pc zonder daar een wifi netwerkkaart insteekt kan je eventueel een wifi dongle overwegen . Helaas verlies je wel snelheid , want de meeste wifi dongles kunnen tot max 100mb/s aan .... Deze werken op een usb poort en kunnen dan eens ze aangesloten zijn , geconfigureerd worden op je netwerk. Maar als je gewen bent om op kabel te surfen zal de snelheid wel tegenvallen ...

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@raskit  u kan altijd de chromecast uit trekken dat is geen enkel probleem natuurlijk. Daarvoor dient deze ook om op meerdere plaatsen of toestellen te kunnen gebruiken. Betreft nog even terug komend op uw internet of wifi , het is nog steeds het beste en de stabielste verbinding om via de kabel te werken. Zoals ook al eerder gezegd dient uw pc te voorzien zijn van ingebouwde wifi kaart of wel haalt u een usb stick die wifi kan ondersteunen. Maar zoals ik al zei met de kabel werkt het beste nog altijd de beste oplossing. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
raskit
Veteraan verkenner

In orde dan doe ik het zo wel, bedankt!

Cdt24801
Wijze
Wijze


@raskit  schreef:

In orde dan doe ik het zo wel, bedankt!


Gelet op uw bijkomende uitleg denk ik dat dit inderdaad het beste is. Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
TwonickyII
Veteraan verkenner

Blijkbaar is er in jullie conversatie nooit gesproken over een powerline. Dit zorgt ervoor dat je over heel je huis via het stroomnetwerk je internet kan verdelen. Dit hebeurd via een verdeler aan je router die het internet signaal naar gelijk welk stopcontact kan sturen. Bij Telenet is deze powerlineset van twee stuks gratis, helaas bij Orange moet je die zeld bekostigen. Het voordeel van een Powerline is dat je zowel een Wifi versterking krijgt als een UTP internetverbinding  met kabel. Vroeger was deze data stream helaas wat aan de lage kant , maar de laatste nieuwe modellen gaan tot een transfert van 1200 Mbit/s en het wifinet kan opgesplitst worden in de 2,4GHz (300Mbps) en 5GHz (867Mbps) . Uiteindelijk is dit een betere oplosssing dan met een USB adaptor te werken . Je kan deze powerliners aan verschillende prijzen aanschaffen. Bij Selexion hebben ze een goeie TP-link AV1200 Gigabit Powerline ac Wi-Fi Kit met Stopcontact. Maar er zijn uiteraard ook andere merken , wel letten op de Data transfert via je elect. Net .
MVG Dominiek

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen