annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Heel de tijd packet loss internet

Topic gestart op: 06-09-18 17h08

Antwoorden: 11 antwoorden

Ebuzola
Aspirant verkenner

Heel de tijd packet loss internet

Ik ben in augustus klant geworden van Orange,

alles is vlot verlopen, digitale TV werkt zoals het hoort ( enkel bij het veranderen van kanaal is er een vertraging van beeld en geluid, na 5 sec is dit weer normaal).

Internet beneden en wifi werken correct, enkel op de 2e verdieping waar mijn bureau staat met de pc, waarop ik werk en game werkt het internet niet naar behoren.

Deze is verbonden met een power adapter, dit heeft altijd goed gewerkt maar sinds de overschakeling naar Orange heb ik heel de tijd problemen.

Ik heb een paar tests gedaan en heb duidelijk packet loss, mijn internet pauzeert dus even en ik word gedisconnect op alles. Vervelend als je zit te werken, op het 2e scherm naar streams kijkt of muziek of als ik aan het online gamen ben.

 

Heb de power adapters en modem eens gereset, toen was het een uur of 2 goed maar daarna weer hetzelfde probleem. 

 

Aan wat zou dit liggen ? Want met Telenet had ik dit probleem niet via de power adapters.

 

 

Labels (3)
0 pluimen
11 ANTWOORDEN 11
Cleopatra
Veteraan verkenner

We hebben een kenner onder ons 🙂 @TomN

Pluim ;-)!

@Ebuzolahebben de tips van @TomN geholpen?

0 pluimen
Ebuzola
Aspirant verkenner

Hey iedereen,

 

na wat testen gedaan te hebben krijg ik toch nog steeds packet loss.

Beneden de laptop eens verbonden aan de power adapter en daar heb ik geen probleem. 

Heb de kabels vervangen idem.

De power adapters ook eens volledig gereset maar toch blijf ik het probleem hebben.

 

Als ik elke keer de pc opstart en ipconfig/release en ipconfig/renew doe duurt het wel iets langer vooraleer ik gedisconnect word, maar daarmee is het niet voorgoed verdwenen.

 

 

 

 

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

Hoi @Ebuzola, Vreemd. Heb je de powerline die je met je vast PC gebruikt ook getest met de laptop erop aangesloten om te kijken of daar ook packetloss is of heb je getest aan je modem? Als je je laptop op exact dezelfde plaats hebt gebruikt als je PC en het werkt daar wel, dan vrees ik dat dit niet aan je interne verbinding zelf gaat liggen, maar eerder aan de netwerkkaart van je PC. Soms helpt het "deinstalleren" van de netwerkkaart en herinstalleren ervan ook, maar weet dat dit wel een risico is als je dit doet (in sommige gevallen kan deze niet meer gevonden worden). Indien je de test niet op die plaats gedaan hebt, misschien best eerst eens doen om dit uit te sluiten dan 🙂 Vooraleer je iets deinstalleert kan je ook nog proberen om de DHCP eens uit te zetten op je vaste PC (dus geen automatisch IP), maar een vast IP in te stellen. Kijk eens of het dan ook nog wegvalt. Sowieso, als het rechtstreeks via de modem wel goed werkt is het sowieso niet aan de internet verbinding gelegen. Uiteindelijk is het de PLC die een bepaalde synchronisatiecode maakt (en eigenlijk gewoon het orginele netwerk verder zet).

0 pluimen
Ebuzola
Aspirant verkenner

Update: als ik disconnect is mijn wifi ook weg.

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen