annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN zit op Guest verbinding?

Topic gestart op: 04-01-19 21h48

Antwoorden: 17 antwoorden

JoVaesen
Gewaardeerd verkenner

LAN zit op Guest verbinding?

OPGELOST

Hallo,

Sinds enige tijd hebben we nu internet van orange, alles werkt zoals het moet.

Op 1 ding na: ik heb een pc, aangesloten met een kabel, en deze zit op het gast netwerk.

Neem ik een ander apparaat (bv laptop, NAS, Printer) en steek ik deze in met dezelfde kabel, zit ik wel op het gewone netwerk.

Wie kan mij helpen dit op te lossen?

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

@JoVaesen   vreemd dat Windows het gastnetwerk kent terwijl de PC geen wifi heeft en nooit via wifi verbonden werd, de naam wordt niet via ethernet doorgestuurd.

Het is dus niet duidelijk hoe dit gekomen is maar de oplossing is wel eenvoudig :

In Windows 10 heb je onderaan links het menu, click rechts daarvan op het vergrootglas om te zoeken, zoek op regedit. Registry Editor verschijnt, start deze app op en bevestig de beveiligingsmelding.

regedit.png


Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Profiles\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, ProfileName)

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\NetworkList\Signatures\Unmanaged\
-> wis in de linkse kolom de key waarbij in de rechtse kolom Guest-Orange... staat (Description, FirstNetwork)

Als je nu een verbinding via ethernet maakt zal er terug "Network" verschijnen (of Network 1 enz als er meerdere zijn).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 ANTWOORDEN 17
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @JoVaesen

De Orange router heeft guest WiFi, geen guest LAN.
De 4 netwerk aansluitingen en private WiFi vormen 1 netwerk, gescheiden van de guest WiFi.
Als de NAS en printer ook via ethernet verbonden zijn dan zou je die moeten kunnen bereiken vanop de PC.
Hebben deze 3 toestellen een IP adres in dezelfde range (standaard is dit 192.168.0.X op de Orange router) ?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@JoVaesen dat is een vreemde zaak. Anders eens de modem herstarten of resetten en zien wat dat geeft. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JoVaesen

Dat is zeer vreemd want een gast netwerk bestaat eigenlijk alleen op WiFi. Bekabeld is dat er niet ....

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@JoVaesen

Heb je een modem/router combinatie van Orange  of gebruik je een eigen modem? Heeft uw PC per toeval ook een WiFi netwerkkaart aan boord?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen