annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem heeft periodieke restart nodig?

Topic gestart op: 16-07-18 15h45

Antwoorden: 13 antwoorden

DRT
Ervaren verkenner

Modem heeft periodieke restart nodig?

Ik ben sinds kort overgeschakeld van Telenet naar Orange.

Wat ik merk is dat de modem na verloopt van tijd erg log wordt en een reset (power cycle) nodig heeft;

Enkele voorbeeldjes:

-Als de modem enkele dagen aanstaat en je doet een ping naar bv google 8.8.8.8 of cloudflare 1.1.1.1 dan verliest hij altijd het eerste pakket, na reset van de modem is dat terug in orde. (eenmaal de IP sessie established is de doorvoersnelheid wel OK, het gaat over de reactiesnelheid)

-Als je in de web interface van de modem zelf zit duurt het echt soms 3-6 seconden om naar een ander menu te gaan, na reset werkt dit terug vlot.

-DHCP server deelt niet altijd IP leases uit; als ik mijn smart TV aanzet krijgt hij van de modem's DHCP server geen IP adres, ik moet dan in de menu van mijn TV gaan, naar de netwerkinstellingen om vervolgens opnieuw connectie te maken. Als ik eerst de modem reset krijgt mijn TV wel direct een IP adres. (TV hangt met een netwerkkabel rechtreeks aan de modem) 

 

Daarnaast wordt de modem heel erg warm vind ik, de WiFi is uitgeschakeld dus op zich is dit al één taak minder dat de modem moet doen.

Ik heb in de laatste 6 jaar mijn Telenet modem misschien 3 a 4 keer moeten herstarten. Ik zit met de Orange modem aan 1 a 2 keer per week!

Ik heb misschien een slechte modem en moet deze vervangen worden, maar als ik wat rondlees op dit forum ben ik lang niet de enige die continu zijn modem moet resetten om normale werking ervan te garanderen.

Is er hierover een officiëel statement van Orange i.v.m. deze problemen met de modems?

 

 

 

 

 

Labels (3)
0 pluimen
13 ANTWOORDEN 13
Anonymous
Niet van toepassing

Over welk merk modem  spreken we dan waarbij je zegt modem 1 of 2  ???

Nu heb je dus modem 1 (welk is dat dan) ?

0 pluimen
DRT
Ervaren verkenner

Modem1 & Modem2 is wat de Orange techniekers gebruiken

 

De Modem1 is:
Merk: CBN (Zelfde type van sommige Telenet modems)


De Modem2 is:
Merk: Siligence

 

 

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Ik heb nog maar weinig gelezen dat men om de 3 dagen zou moeten herstarten met deze Askey modem (op ons bevriend forum UB).

Het zal mogelijk een foutje in de modem geweest zijn van die siligence, mogelijk had deze een andere firmware dan de huidige Askey....

0 pluimen
jonas_dg
Aspirant verkenner

Ik merk toch ook vaak dat mijn verbinding niet optimaal is en het ligt volgens mij ook aan die router. Heb hier een zo goed als volledig professionele netwerk infrastructuur thuis en de zwakke schakel is toch wel jullie router. Hopelijk komt er snel een andere, betere router. Of nog beter: laat jullie klanten zelf 1 kiezen als ze dat willen.

Leden met de meeste pluimen