annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem only / MAC-passthrough beschikbaar bij Orange?

Topic gestart op: 20-02-18 23h01

Antwoorden: 12 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

Modem only / MAC-passthrough beschikbaar bij Orange?

Goeie dag,

Vroeger had ik een Compal modem met MAC-passthrough waardoor ik op mijn eigen professionele router een public IP kon verkrijgen ipv een intern IP van de modem-router.

Enkele maanden geleden was de Compal defect en werd deze vervangen door een Siligence modem/router.
Op de Siligence kan ik geen MAC-passthrough meer gebruiken.

Als PRO gebruiker is dit belangrijk aangezien ik VPN functionaliteiten gebruik, en ik zou graag terug deze MAC-passthrough functie hebben ofwel een modem-only, zoniet moet ik het abonnement opzeggen en terug Telenet nemen met een modem only ofwel Proximus (PPPoE sessie).

Eerdere telefoontjes naar de klantendienst waren onsuccesvol aangezien de medewerkers die ik aan de lijn krijg hiervan geen kennis hebben. Mij doorverwijzen naar hogerop kon niet...
Ook de technieker die de modem kwam plaatsen had hiervan geen kennis en zou maar één type modem mee hebben.

Bij Telenet kan men kiezen voor een modem-only ofwel modem-router.

Graag serieuze technische onderlege feedback van Orange zodat ik weet of ik moet opzeggen of een nieuwe modem kan krijgen met MAC-passthrough of modem-only.

Labels (2)
12 ANTWOORDEN 12
albertocapo
Ervaren verkenner

Ik heb een server draaien die van buitenaf beschikbaar moet zijn en krijg dit ook niet opgelost met deze router/modem. Dit is voor mij ook een reden om terug te switchen naar telenet.

0 pluimen
jellestalpaert
Aspirant verkenner

Ik ben ook een PRO user met VPN.

Je moet het MAC adres toevoegen in de MAC passthrough. Vervolgens in de Orange modem de DHCP uitschakelen. Modem herstarten en klaar is kees...

Veel succes!

DMZ is niet echt een optie, aangezien je geen directe forward van je publiek IP adres krijgt.

 

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Als ik DHCP server 'Disable' zet, dan kan ik via mijn fritz niet op internet, noch inloggen in de Orange/Mobistar modem. 😞

De fritz staat in MAC passthrough achter de Orange modem.

Moet UPnP enabled staan?

 

mac_passthrough2.jpgmac_passthrough1.jpg

0 pluimen
Anonymous
Niet van toepassing

Hallo Jelle,


De nieuwe Siligence modems hebben geen MAC-passthrough, enkel de Compal's wel.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen