annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

NAT type veranderen

Topic gestart op: 31-10-18 09h48

Antwoorden: 40 antwoorden

Woutert
Gewaardeerd verkenner

NAT type veranderen

Beste,

De verbinding tussen mijn Orange flybox (huawei b525s-23a) en PS4 heeft als NAT type 3.

Daardoor kan ik sommige online functies, zoals voice chat, niet gebruiken.

Is het mogelijk om het NAT type te veranderen naar type 2 via de instellingen van de flybox router?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: UPnP enabled (was al zo)en IP adress van PS4 in DMZ gezet.

Met vriendelijke groeten,

Wouter

Labels (3)
40 ANTWOORDEN 40
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Woutert  heb je intussen NAT type 2 op de PS4, verbonden via de flybox ?

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Woutert

UPnP, statische portforwarding of DMZ werkt niet als de flybox geen publiek IP adres krijgt.

NAT type 1 : publiek IP adres (geen NAT)
NAT type 2 : privaat IP adres, router/flybox krijgt publiek IP
NAT type 3 : privaat IP adres, router/flybox krijgt privaat IP (CGNAT, dubbele NAT).

De PS4 heeft geen publiek IP adres nodig.

@Totem  je verwijst naar de helpdesk voor een aanpassing van het APN. Zowel mworld.be als iew.be geeft bij verbinding een privaat IP adres 10.x.x.x . Met welke APN instelling krijg je een publiek IP op de flybox ?

0 pluimen
Flitser
Gewaardeerd verkenner

Ik zoek een gelijkaardige oplossing maar dan gewoon voor mijn GSM, ik wil namelijk via hotspot online gamen als ik niet thuis ben met mijn switch. Maar dit lukt 1/20 keer ofzo.

Als ik zou weten welke apn instellingen ik moet kiezen enzo voor een publiek ip zou het mss wel lukken

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@Flitser  laat iets weten als het gelukt is, ik heb liever geen publiek IP op m'n telefoon maar wel op m'n Surf Extra Card.

Als je telefoon verbonden is kan je onder settings -> about phone -> status nagaan of je een publiek IP adres gekregen hebt.

Dus geen 192.168.0.0 - 192.168.255.255 , 172.16.0.0 - 172.31.255.255 of 10.0.0.0 - 10.255.255.255

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen