annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

NAT type veranderen

Topic gestart op: 31-10-18 09h48

Antwoorden: 40 antwoorden

Woutert
Gewaardeerd verkenner

NAT type veranderen

Beste,

De verbinding tussen mijn Orange flybox (huawei b525s-23a) en PS4 heeft als NAT type 3.

Daardoor kan ik sommige online functies, zoals voice chat, niet gebruiken.

Is het mogelijk om het NAT type te veranderen naar type 2 via de instellingen van de flybox router?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: UPnP enabled (was al zo)en IP adress van PS4 in DMZ gezet.

Met vriendelijke groeten,

Wouter

Labels (3)
40 ANTWOORDEN 40
Cdt24801
Wijze
Wijze

@xNTx

Ik vrees ervoor dat dit op korte termijn  gaat veranderen, maar stel uw vraag eens via de sociale kanalen twitter of facebook, daar krijg je wellicht een vlotter en correcter antwoord dan aan de telefoon.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
xNTx
Gewaardeerd verkenner

Hi, 

Het probleem is dat dit niet vermeld wordt bij het flybox product.

"Het installeren is zo makkelijk dat zelfs een geit het kan. "

"Dankzij dit aanbod geniet je van een internetsnelheid tot 225 Mbps voor een optimale surfervaring."

Ik denk dat ik al meermaals met die geit gesproken heb op de orange helpdesk.

Alsook het is dus geen internet, maar uitgaand internet en niet inkomend. Een soort van half internet dus.

Ik zal het wel anders oplossen.

 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@xNTx

Het klopt dat je met een FlyBox niet dezelfde mogelijkheden hebt als met een klassieke modem/router. En dat dit in de meeste gevallen geen probleem is, maar voor sommige specifieke doeleinden inderdaad een (onoverkomelijke) hindernis is.

De situatie is eigenlijk een beetje te vergelijken als zou je surfen via tethering, waar je dus via WiFi gebruik maakt van de 4G van een ander toestel. Daar zul je op dezelfde problemen stoten, je krijgt geen echt publiek IP adres.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
xNTx
Gewaardeerd verkenner

De mogelijkheden zijn er wel maar je kan ze niet gebruiken omdat je een private ip toegewezen krijgt.

Verder is het niet onoverkomelijk. Maar gewoon een hoop tijdverlies om het van binnen uit op te lossen.

Misschien is het een idee om alle opties waar je geen gebruik van kan maken uit te schakelen in de flybox.

Of een melding over een geit ofzo daar te plaatsen.

(Port forwarding via tethering lijkt me ook wel te moeten lukken. Als uw Wan ip public is welteverstaan.)

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@xNTx  schreef:

... knip ...

(Port forwarding via tethering lijkt me ook wel te moeten lukken. Als uw Wan ip public is welteverstaan.)

 


Dat is het juist. Bij tethering krijg je geen echt publiek IP. Het brontoestel fungeert een beetje als router en deelt een intern IP adres uit. Ik heb het getest met een laptop aan te sluiten op mijn smartfoon op een locatie waar er geen WiFi netwerk is.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen