annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Portforwarding Compal modem

Topic gestart op: 21-02-19 22h47

Antwoorden: 24 antwoorden

GB
Ervaren verkenner

Portforwarding Compal modem

OPGELOST

Hallo allemaal

Ik probeer al geruime tijd om een portforwarding in te stellen op mijn orange compal modem.

Ik heb mijn smarthome systeem een statisch IP adres gegeven binnen de range van de modem.
Dit statisch IP adres is ook in de modem ingegeven en portforwarding aan gekoppeld.

De poorten blijven echter gesloten (deze check ik met een openport checker online).

Ik zie niet dadelijk een verkeerde instelling, op de klantendienst kunnen ze mij niet helpen.
De mensen van de callcenter hebben hier geen script voor, tijdens het gesprek kwam het er ook op neer dat ik beter naar een andere provider ga (telenet of proximus).
In een orangeshop kennen ze er ook niets van en via mail krijg ik geen antwoord.

Jullie zijn mijn laatste hoop om dit toch maar in orde te krijgen.

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
GB
Ervaren verkenner

@Totem @Cdt24801 @Jerre 

Goed dat je mij terug wakker schud.

Ik heb vorige week een voicemailbericht gekregen van Orange, met de boodschap om mijn systeem nog eens te testen. 
De gewenste poort zou openstaan.

Ik heb dit s'avonds getest en inderdaad stond de poort open.
Ik zie niets anders in de instellingen van mijn modem staan.

Het systeem werkt nu dus wel, enkel heb ik geen flauw idee hoe ze dit achter de schermen hebben opgelost (wat ik een beetje spijtig vind).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
Jerre
Gewaardeerde genezer

@GB   probeer eens te forwarden naar een andere interne host, een PC ofzo.

Moest ik de Compal router hebben ik zou 'm houden, daarmee kan je het publieke IP adres op je eigen router krijgen (MAC Passthrough).

0 pluimen
GB
Ervaren verkenner

@Jerre 

@Cdt24801 

 

Ik heb de firewall instellingen gevonden op de modem. 
In het nederlands noemt dit menu 'indringerdetectie'.

Firewall staat uit, modem gereset en poort nog steeds gesloten (ben ondertussen maar 1 poort aan het testen, tot het werkt).
Ik ga de firewall eens een dag laten uitstaan en hopen dat door 1 of ander mirakel morgen de poort open staat.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@GB  schreef:

@Cdt24801 

Intern geraak ik op het systeem, dat zit dus in orde.

Zou een andere modem aanvragen niet lukken? Ik zie dat er ook een andere modem beschikbaar is, vigi....

In mijn ogen blijft het probleem in de modem.


Dat kun je altijd eens proberen. Het kan zeker geen kwaad.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

@GB  Ik heb de (Siligence) Askey TCG300 met daarachter een eigen router.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@GB

Voer de testen met de browser ook eens uit met het publiek adres van uw router ipv het intern adres van uw systeem. Zowel van binnen als van buiten uw LAN.

Heb je aan app op uw smartfoon waarmee je uw systeem kan bedienen? Voer daar dan eens het extern adres van uw systeem in; eveneens met dubbelpunt en poortnummer erachter. Testen via 4G, dus niet vanuit uw eigen LAN.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen