annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Topic gestart op: 15-12-18 23h29

Antwoorden: 44 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.

Let the beast go zou ik zeggen ... Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
44 ANTWOORDEN 44
mvereecken
Aspirant verkenner

In mijn modemconfiguratie zie ik de functie DMZ host:

 

"DMZ host


By creating a DMZ host you can define a device on your local network as the single receiving end of all incoming Internet traffic.

This function can be useful in complex cases of port mapping for instance for:

  •  certain games on the Internet
  • certain videoconferences
  • certain bi-directional VPNs
  • to re-route all the Internet traffic to another router

To use the DMZ host, you should first ascribe a fixed IP address to your local device."

Als ik dat zo lees, lijkt het me dat ik hetzelfde kan bereiken op die manier? Of zijn er belangrijke verschillen? Daar wordt met de nodige waarschuwingen gewerkt alleszins.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@mvereecken

Het is inderdaad niet echt hetzelfde. Als je uw Orange router in DMZ modus zet met het adres van uw eigen router die eraan hangt, dan is dat adres nog steeds een intern adres uitgedeeld door de DHCP van de Orange router. En voor dat adres zijn dus ALLE poorten gewoon opengezet ...

Als uw router het ondersteunt kun je hem in bridge mode zetten en dan uw eigen router erachter hangen. In dat geval zal uw eigen router wel een publiek IP krijgen en werk je hetzelfde als zou je een modem-only van Orange hebben.

Om volledig met uw eigen router te werken zijn er dus maar twee opties:

  1. Je hebt een modem-only van Orange.
  2. Je hebt een modem/router combo van Orange maar je kan het routergedeelte in bridge mode zetten. En dat kunnen ze niet allemaal. Blijkbaar enkele modellen wel.

Dus, DMZ: blijf er af ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
mvereecken
Aspirant verkenner

En als ik mijn interne router een fixed ip-adres geef, en alle verkeer wordt doorgestuurd naar deze router, wat is daarvan dan het probleem? Misschien begrijp ik het niet goed :-). De interne router is daarbij de DHCP-server voor mijn netwerk.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@mvereecken

Je blijft hoe dan ook met een dubbele NAT zitten als je DMZ gebruikt. De eerste router werkt immers nog steeds als router. En vergeet dan zeker niet om op dat toestel het wireless gedeelte volledig uit te schakelen ... Al die dingen hoef je niet mee bezig te zijn als je de eerste router in bridge mode zet.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


mvereecken
Aspirant verkenner

Wifi staat nu ook al af op de Orange router: dat laat ik over aan het Orbi-netwerk. Ik zou eigenlijk graag alle routerwerk daaraan willen overlaten, vandaar mijn vragen. DHCP, port forwarding,... lijkt me interessanter om dat door de Orbi te laten doen. Ik snap dat een bridge functie NOG beter zou zijn, maar het moet zo ook doenbaar zijn, denk ik?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen