annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Topic gestart op: 15-12-18 23h29

Antwoorden: 44 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Waarom zou volgens jou Orange de mogelijkheid tot het verkrijgen van een modem-only moeten invoeren?

Ik heb deze rubriek aangemaakt om wat te brainstormen en ideeën onder de gebruikers te verzamelen over het al dan niet nuttig zijn van het beschikbaar stellen door Orange van een modem- only waaraan men dan (alles op eigen risico natuurlijk) een eigen router moet plaatsen.

Let the beast go zou ik zeggen ... Smiley Vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
44 ANTWOORDEN 44
Peter-S
Ervaren verkenner

Om aan bandwidth prioritization te doen. 

Op zich kom ik prima toe met 100 Mbps, maar het is vervelend dat één toestel alle bandbreedte naar zich toe kan trekken. Bijvoorbeeld: de snelheid waarmee een PS4 een update downloadt kan niet gelimiteerd worden. Als iemand tegelijkertijd aan het streamen is (youtube, netflix) is er niet genoeg bandbreedte over.

Met bandwidth prioritization kan je per IP adres instellen wat prio heeft op iets anders. 

0 pluimen
Stephje123
Aspirant scout

Ik denk dat dit veel problemen zou kunnen geven. Mensen gaan misschien sneller geneigd zijn om zelf alles te voorzien met het idee dat het dan bijvoorbeeld goedkoper zou zijn. Doordat ze er niet genoeg van kennen gaan ze beginnen prutsen en gaat dit problemen geven. Ik ben ervan overtuigd dat dit voor mensen die er wel veel van kennen een grote stap vooruit zou zijn maar hoe weet je op voorhand of iemand er veel van kent of niet... Het heeft voor- en nadelen. 😉

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Stephje123 

Een citaat uit mijn post hier twee plaatsen hoger:

En dan heb je nog een kleine groep die men best tegen zichzelf beschermt: zij die eigenlijk niet weten wat ze juist aan het doen zijn (omdat ze onvoldoende kennis hebben in deze toch wel complexe materie) en dus de boel ferm in het honderd kunnen laten lopen. Deze groep is wel degelijk gebaat met een systeem dat goed geconfigureerd is en waar men weinig aan kan (ver)prutsen.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Tokn59
Ervaren verkenner

Klopt wel maar ik zou dan toch opteren voor een "at your own risk" optie die kan aangezet worden waarbij "de klant" indien het fout loopt afziet van een recht op (gratis) support en hem/haar dus enkel de RESET knop rest ...

Leden met de meeste pluimen