annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat je dient te weten over je nieuwe aansluiting?

Topic gestart op: 12-05-19 16h52

Antwoorden: 15 antwoorden

patrick2
Wijze
Wijze

Wat je dient te weten over je nieuwe aansluiting?

Wilde hier toch even een topic aanmaken in verband met nieuwe installatie's en nieuwe klant te worden. Zie regelmatig dat er posts voorbij komen dat Orange niet zijn beloftes nakomt of dat de installatie op niks trekt en dat er geen signaal op de kabel staat en geen internet of tv is na installatie. Hierover wil ik toch wat dingen verduidelijken en ophelderen.

Zodra een klant besluit om klant te worden van Orange zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden. Ten eerste is het dat Orange afhankelijk is van de techniekers van Telenet voor buiten een signaal op de kabel te krijgen. Dat er een signaal opgezet moet worden geldt meestal voor de klant die ooit eens vroeger Telenet klant waren en nu Proximus klant zijn. Voor Telenet klanten die overstappen die hebben signaal en dienen een technieker te hebben van Orange voor de gehele installatie  daarna komt er een activering van Orange en er is tv en internet. Weet dat Orange altijd een dossier maakt en een aanvraag doet voor dat signaal erop te zetten maar een Telenet klant heeft voorrang op een Orange klant. 

Ten tweede is er het gsm nummer of vaste lijn nummer. Orange doet zelf een aanvrag voor overzetting van de nummers. Merk vaak dat er klanten zijn die hun nummer kwijt zijn , dus niet overgezet kan worden . De reden hiervoor is , de klant zegt nummer op en vraagt overzetting terwijl het nummer niet actief is en ten tweede geef uw gegevns altijd door wat er bij de oude provider op papier staat. Voorbeeld , uw naam is Jansen en de oude provider heeft Janesens of Janssen met dubbel s  op papier staan zal een overzetting nooit lukken omdat de gegevens niet herkend worden. 

Ben zelf een tevreden klant binnen Orange en de installatie is goed en soepel verlopen. Enige waar men op dient te wachten is de activering en dat is afhankelijk van de aantal activeringen die erop dat moment zijn. Niet elke activering is hetzelfde en men kan ook geen netwerk overbelasten om iedereen tegelijk geactiveerd hebben. Een activering duurd ook meestal tot 48 uur . Natuurlijk zijn er hier wel uitzonderingen op de regel . 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
15 ANTWOORDEN 15
Anonymous
Niet van toepassing

Ik heb vandaag internet via Flybox aangevraagd!!! Heb dit allemaal via FB gedaan. Kreeg een mail dat ik moest bevestigen en binnen paar dagen krijg ik alles via de post aan. Ik vond dat het allemaal wel heel vlot ging. Het voordeel is dat er niets moet aangesloten worden zoals een kabel door Telenet

Mijn gebruik van internet is vrij laag, zo een 50 a 60 gb per maand...dus was een flybox de ideale keuze!!!
Inpluggen en ik ben vertrokken!!!

Surfer
Ervaren genezer

Beste Joery79,

Hartelijk welkom bij Orange.

Misschien de belangrijkste info, mocht dit van pas komen voor jou:

1. Test de Flybox door het op een goeie plaats te zetten en ook eens van richting te veranderen

2. Net zoals ik, is de internet@ home, via Flybox, een moobiel internet via 4G+,

3. Je kan in My Orange (via app) op je gsm (vergeet niet het gsm nummer van je Flybox te noteren), je verbruik opvolgen

4. Ikzelf gebruik de Flybox heel veel en met name 's avonds. Alles hangt waarvoor dat je de Flybox gaat gebruiken.

5. Bij Orange heb je geen e-mail, je kan er één maken bij Google of andere diensten, maar dat moet ik je niet zeggen.

6. De begin datum van Orange abo is vanaf de 4 van iedere maand tot de 3de van volgende maand.

Heel veel plezier ermee! Dat is misschien info die voor jou van nut kan zijn of voor anderen 🙂

 

Flybox groeten,

 

Surfer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymous
Niet van toepassing

Mijn simkaart voor de Flybox net ontvangen. Normaal duurt de activatie wel even. Ik activeer mijn simkaart online en nog geen 5 minuten wachten en de simkaart is al actief!!! (y) Dat is wel snelle service 🙂 Als het goed is mag het ook gezegd worden hoor.

Ben zeeeer tevreden!!! Van de service en de verbinding!!!

Surfer
Ervaren genezer

Welkom bij de Flybox club 🙂

Mocht je iets niet weten, mag je altijd vragen en als je tijd wilt maken, dan kan je ook hier alles lezen over de Flybox.

Ik heb hier goeie raadgeving gepost en dat is ook uit m'n onderzoek en test. 🙂 Trouwens, ik verwijs ook naar de andere raadgevers over dit onderwerp 😉

Leden met de meeste pluimen