annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

Topic gestart op: 22-02-18 11h13

Antwoorden: 45 antwoorden

Anonymous
Niet van toepassing

WiFi uitschakelen op Siligence modem-router werkt niet

OPGELOST

Aangezien ik m'n eigen WiFi access points + router heb in m'n woning wens ik de onnodige Orange WiFi op de Siligence modem-router uit te schakelen.

Dit doe ik op de webinterface van de router (http://192.168.0.1), maar na het uitschakelen is na onbepaalde tijd de WiFi opeens weer ingeschakeld.

Dit is niet de bedoeling en deze moet UIT blijven staan.

Deze bug werd reeds 2 maanden geleden telefonisch doorgegeven en ook via Facebook pm, maar nog geen nieuws.

Graag oplossing, met een firmware update?

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Teur
Ervaren verkenner

Hallo,

 

De enige manier om deze continu af te zetten is in de "planning" mode. Daar moet je alle uren v/d dag en alle dagen v/d maan aanvinken.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

45 ANTWOORDEN 45
kdb
Ervaren verkenner

Ja heb dat een uurtje of 2 geleden gedaan. Is het daarom ook dat ik niet meer op http://192.168.0.1/ geraak? 

Oké dus. 

schematisch: 

internet begint toch vanaf de modem hè? Die modem staat bij ons in de garage. Maar daar wil ik dus niet rechtstreeks WiFi van. Van de modem uit gaat die dus naar 2 routers. Eentje op de benedenverdieping en eentje op de bovenverdieping. 

router bovenverdieping

DE390472-A8BD-49D6-ADD3-517BE4702697.jpeg

router benedenverdieping

30CA5B73-EBBA-4B8C-98CF-B617995E8052.jpeg

 

en dit is dus de modem die Orange onlangs gezet heeft

A36281EE-8995-40E7-B2D0-FF1289150CD6.jpeg

74BC5F8C-153B-4DE7-83CA-783A92C03221.jpeg

 en voor wat dient die stekker van Proximus?? (Wij zijn dus overgeschakeld van Proximus naar Orange)

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

OK, die foto's op zich zeggen niet zo veel hé. Wat ik graag zou weten is hoe dingen aan elkaar gekoppeld zijn. UTP kabel, powerline, of .... en wie met wie verbonden is.

Als het mogelijk is, hoe zijn die twee eigen routers geconfigureerd? Als router, als bridge of als AP? Maw, hebben beide eigen routers de DHCP functie actief of niet? Wat zijn de IP adressen van beide eigen routers? En het intern IP adres van de Orange router?

Hoe zijn uw clients verbonden met uw routers? Allemaal WIFi of ook UTP? iIndien ook UTP, aan welke router?

Los van uw toestellen, wanneer ik uw situatie eens bekijk en dan lees wat uw wensen zijn, zou de ideale oplossing voor u zijn dat je ipv twee routers twee WIFi AP's installeert. Je kan dat alsnog realiseren zonder nieuwe toestellen te moeten kopen door uw twee routers te configureren als AP.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@kdb 

Die "stekker" van Proximus , is dat geen powerplug? Die dingen hebben nogal eens een doorvoer stopcontact zodat je geen stroompunt verliest bij het gebruik ervan.

Die witte kabel die naar uw modem/router van Orange gaat, dat is blijkbaar toch een UTP kabel, of vergis ik mij daarin?

Staat er ergens in huis zo een tweede toestel (de vorm kan afwijken als het een WiFi exemplaar is)?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


kdb
Ervaren verkenner

Ja, aan onze tv staat ook zo’n stekker van Proximus zie ik en daar is de Orange Box (tv) op aangesloten

 

wat betreft al die kabels etc en codes van de routers... dat moet ik straks zelf nog eens bekijken, daar kan ik nu zo direct geen antwoord op geven... (ken er ook weinig van)

0 pluimen
kdb
Ervaren verkenner

Maar het probleem is nu wel dat helemaal geen internet heb in huis... doordat ik alle vakjes zwart gemaakt heb in die routerinstellingen. probleem is dat ik ook niet meer op die site kan waar je aan de instellingen van de modem kunt?! 

269CDCFC-A7F1-4708-8941-F614EF39265E.png

dit is btw het IP-Adres van onze router op de bovenverdieping. Die router op de bovenverdieping is niet rechtsteeeks verbonden met een pc ofzo, we nemen daar alleen WiFi van 

 

de router die beneden staat, is wel direct aangesloten met een UTP op een desktop

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen