annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wifi sterkte/bereik en kostenloze oplossing van Orange?

Topic gestart op: 21-02-18 23h56

Antwoorden: 28 antwoorden

Funki
Gewaardeerd verkenner

Wifi sterkte/bereik en kostenloze oplossing van Orange?

Wifi (bereik) is bij ons thuis minder sterk sinds Orange internet.

Had voorheen het Basic Telenet abonnement en konden probleemloos boven streamen en Wifi gebruiken...Nu helaas zelfs al problemen om draadloze printer nog maar te gebruiken.

Volgens een collega zou Orange in dit geval als tegemoetkoming kosteloos zorgen voor een 'Wifi extender' of een 'Wifi repeater' of iets gelijkaardig zorgen.

Klopt dit? Iemand ervaring mee?

Labels (3)
28 ANTWOORDEN 28
Anonymous
Niet van toepassing

Ik ben er zeker van dat Orange het nodige zal doen om klanten te helpen met repeaters, maar uiteindelijk is het niet de schuld van de provider dat er slecht bereik is buiten de nabijheid van de modem-router.

Iedere situatie is anders, een modem-router in een living achter een TV of in een afgesloten berging geeft uiteraard niet altijd voldoende bereik in andere kamers, het is dan aan de klant in geval van nieuwbouw of renovatie hier aan te denken, of in een bestaande situatie eventuele netwerkkabels bij te leggen voor kamers waar er onvoldoende bereik is en daar dan een wireless access point of router aan te sluiten.

En liefst in de hoogte werken (paraplu effect WiFi signaal) !

Funki
Gewaardeerd verkenner

Het feit dat het dezelfde modem is als Telenet heeft me initieel over de streep getrokken om over te stappen, helaas betekende dit toch niet hetzelfde draadloze bereik, laat staan snelheid. Channel switchen heeft geen verbetering gegeven.

Het argument "het is niet de schuld van de provider, etc" vind ik niet valabel. Je kiest/betaalt voor een "totaal-oplossing" die mijn vorige provider dan wel kon leveren met modem op zelfde plaats, etc...

Eigenlijk doet dit forum me net meer twijfelen aan Orange als ik alles zo lees 😉 Ze zijn er gewoon nog niet écht klaar voor lijkt me...software en hardwarematig als je vergelijkt met de bestaande providers...misschien binnen enkele jaren nog eens terug komen lijkt me...

Anonymous
Niet van toepassing

@FunkiDus als je een woning hebt van 1000m² vind je het normaal dat je WiFi hebt op beide uiteindes en in de tuin ook? Een provider levert Internet tot aan de modem. Als je bereik slecht is door enkele muren, dan is dat hun fout niet.

Funki
Gewaardeerd verkenner

@Anonymous : Neen 1000 m2 niet, maar een normale woning of appartement moet toch wel kunnen. Bij mijn vorige provider was dat geen probleem met het eenvoudigste abonnement. Ben mede overgestapt door het argument dat het "dezelfde" modem zou zijn als mijn oude provider en dus bereik niet zou veranderen...

@ Orange: Jullie grootste concurrent biedt vanaf vandaag een gratis wifibooster aan klanten indien hun internet niet het hele huis dekt...Misschien een idee?

Rob_Gielen
Ervaren verkenner

Voor wifi oplossingen zou ik niet snel naar een internet provider kijken. Ik heb zelf een wifi mesh netwerk + bitdefender firewall oplossing. Ok, het is pak duurder maar werkt very smooth. Gemiddeld hangen er 10 devices (smartphones, laptops, tv decoder, smart tv, slimme wasmachine, nas, bose sound, ...) aan het netwerk. Ik gebruik de toestellen van EnGenius (ENS202EXT & EAP1750H).

Leden met de meeste pluimen