Internet
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Highlighted
Funki
Gewaardeerd verkenner

Wifi sterkte/bereik en kostenloze oplossing van Orange?

Wifi (bereik) is bij ons thuis minder sterk sinds Orange internet.

Had voorheen het Basic Telenet abonnement en konden probleemloos boven streamen en Wifi gebruiken...Nu helaas zelfs al problemen om draadloze printer nog maar te gebruiken.

Volgens een collega zou Orange in dit geval als tegemoetkoming kosteloos zorgen voor een 'Wifi extender' of een 'Wifi repeater' of iets gelijkaardig zorgen.

Klopt dit? Iemand ervaring mee?

Labels (1)
14 ANTWOORDEN
Jeannedarc
Aspirant verkenner

Re: Wifi sterkte/bereik en kostenloze oplossing van Orange?

Wij zijn sinds september 17 klant bij Orange.

Helemaal herkenbaar en zeer frustrerend probleem. Al diverse keren gebeld met 5000 en dito “oplossingen”. Dan werd alles gereset en dan werkte alles weer voor een 2 weken, dan bleek onze versterker niet goed te zijn (tijdens onze jaren bij Telenet nooit problemen mee gehad) en konden we een nieuwe aankopen (dus NIET kosteloos). 

Momenteel “modderen” we wat aan, maar de wifi kwaliteit is echt niet wat we gewoon waren. Idem TV (al de problemen die ik hier lees hebben wij ook)...

Het raakt gewoon nooit 100% opgelost en dit is zeer jammer.

Fox
Gewaardeerd verkenner

Inderdaad, volledig herkenbare situatie, ook bij ons! Ondanks verschillende opmerkingen en vragen naar het support team van Orange, zonder resultaat, hebben we ons dan maar zelf twee wifi-repeaters aangeschaft (kostprijs via actie van daglad = 2 x 29,75 EUR ipv 69 EUR/stuk in de winkel). Alles wekt nu zoals het moet, zowel boven als beneden in de verste hoeken van de woning, maar het is echt jammer dat men als klant van Orange verplicht is zelf naar oplossingen te zoeken op eigen kosten! Dit was zeker niet het geval bij onze vorige provider!

Anonymous
Niet van toepassing

Ik ben er zeker van dat Orange het nodige zal doen om klanten te helpen met repeaters, maar uiteindelijk is het niet de schuld van de provider dat er slecht bereik is buiten de nabijheid van de modem-router.

Iedere situatie is anders, een modem-router in een living achter een TV of in een afgesloten berging geeft uiteraard niet altijd voldoende bereik in andere kamers, het is dan aan de klant in geval van nieuwbouw of renovatie hier aan te denken, of in een bestaande situatie eventuele netwerkkabels bij te leggen voor kamers waar er onvoldoende bereik is en daar dan een wireless access point of router aan te sluiten.

En liefst in de hoogte werken (paraplu effect WiFi signaal) !

0 pluimen
Loco_Roko
Gewaardeerd verkenner

Orange modem/router is hetzelfde als die van telenet dus ik theorie zou wifi signaal even sterk moeten zijn. 

Uit mijn ervaring alle (Telenet, Orange) modem/routers hebben slechte Wifi signaal. 

Naar minder gebruikte channel switchen kan helpen. Wifi analyzer downloaden, scannen, andere channel instellen.

Beste oplossing is versterker of andere router gebruiken.

Mvg

0 pluimen
Funki
Gewaardeerd verkenner

Het feit dat het dezelfde modem is als Telenet heeft me initieel over de streep getrokken om over te stappen, helaas betekende dit toch niet hetzelfde draadloze bereik, laat staan snelheid. Channel switchen heeft geen verbetering gegeven.

Het argument "het is niet de schuld van de provider, etc" vind ik niet valabel. Je kiest/betaalt voor een "totaal-oplossing" die mijn vorige provider dan wel kon leveren met modem op zelfde plaats, etc...

Eigenlijk doet dit forum me net meer twijfelen aan Orange als ik alles zo lees ;-) Ze zijn er gewoon nog niet écht klaar voor lijkt me...software en hardwarematig als je vergelijkt met de bestaande providers...misschien binnen enkele jaren nog eens terug komen lijkt me...

Jeannedarc
Aspirant verkenner

Qua telefonie absoluut geen klagen, integendeel je krijgt enorm veel voor een abonnement van 8€/maand.

voor tv en internet ben ik echt teleurgesteld en kan het eveneens wijten aan “er nog niet klaar voor zijn”. De wil is er wellicht, maar werking voldoet echt niet aan de verwachtingen...

we betalen graag, maar dan wel voor een goed en CONTINU werken van wifi en tv !

Frank76
Veteraan verkenner

Maand of 8 klant.
Hier werkt alles perfect.

Internet identiek aan Telenet. WiFi merk ik eigenlijk ook geen verschil. Overal zeer goed signaal thuis.
Digicorder gaat duidelijk sneller (mede omdat ik een oud model had bij Telenet).

Enige jammere is geen TV-gids via website. En dat je niet TV kan kijken via mobile of via web.

lunaman
Aspirant verkenner

Uit mijn ervaring alle (Telenet, Orange) modem/routers hebben juist een goed Wifi signaal. 

Wat veel mensen vergeten is dat wifi in twee richtingen werkt. Je verbinding kan pas goed zijn als de client (bv netwerkkaart laptop) het ook goed het kan ontvangen. 

Daarnaast zijn er veel externe factoren die je wifi bereik en snelheid beinvloeden zoals plaatsing modem/router, maar ook bijvoorbeeld verouderde toestellen op hetzelfde netwerk of congestie door te veel netwerken op dezelfde of overlappende frequenties om maar een paar te noemen.

Naar minder gebruikte channel switchen is een mogelijkheid (kies uit kanalen 1,6 of 11 voor de 2,4ghz band, dit zijn niet overlappende kanalen). Nog beter is om indien mogelijk de 5ghz band te gebruiken waar je vrijwel geen hinder zult ondervinden van ruis van andere netwerken.

Een wifi-versterker of extender is geen goed idee, tenzij je geen belang hecht aan snelheid en enkel het bereik wilt vergroten. Veel beter is om een access point (geen router) te installeren zodat je de volledige snelheid behoudt en je netwerkbereik vergroot. Orange geeft je een modem/router, de gemiddelde gebruiker heeft dus geen router meer nodig.

Als je een access point zoekt is Ubiquiti de beste keuze, deze steken op alle vlakken maar vooral op vlak van stabiliteit met kop en schouder uit boven de concurrentie.

0 pluimen
lunaman
Aspirant verkenner

Over de snelheid en stabiliteit van het internet van Orange kan ik alleen maar tevreden zijn. Ik haal zelfs meer dan de beloofde snelheid over wifi.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen