annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Xbox one X connectie problemen.

Topic gestart op: 17-06-18 22h45

Antwoorden: 49 antwoorden

redroom82
Ervaren verkenner

Xbox one X connectie problemen.

OPGELOST

Sinds kort klant van Orange en ik krijg maar geen goed internet op mijn One X. 

Hij vindt wel het internet via de kabel maar inloggen 95% van de keren gewoon niet. 

Ik heb ook de nodige poorten open gezet en ik denk ook wel een fixed Op gegeven aan mijn xbox.

Het ene moment geeft hij NAT problemen en het andere moment zegt hij dat alles in orde is maar toch kan ik niet online gaan of inloggen  

 

Is er iets wat ik gemist heb? 

Labels (4)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
waxje
Ervaren verkenner

Met de switch ertussen heb ik al 2 dagen geen reset hoeven doen. Het is op dit moment veelbelovend, dus ik duim dat dit blijft werken. Anders ben ik terug bij af. Ik update het topic mocht het toch nog fout lopen. Als ik een week niet hoef te resetten zie ik dit als een permanente oplossing. 

De switch kost 20€. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

49 ANTWOORDEN 49
redroom82
Ervaren verkenner

Gisteren contact gehad met de xbox klantenservice.

We hebben alle instellingen overlopen voor de juiste instellingen op de xbox en de poorten die moeten openstaan.

Na het opnieuw opstarten werkte het dan ook. Gisteren dan nog een paar keer opgestart met wat uren tussen.

Deze morgen start ik opnieuw op en het probleem is weer terug. 

Ik heb het idee dat de modem veel te weinig data naar de xbox wilt versturen waardoor die niet de nodige info kan ophalen.

De volgende test heb ik gedaan op de modem naar de xbox:

Pinging 192.168.0.22 with 64 bytes of data:[In progress]

Reply from 192.168.0.22: bytes = 64, time < 1 ms
Request timed out.
Request timed out.

 

Bij anderen geeft deze wel altijd juiste tests.

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Hoe hangt die UTP kabel aan de XOne ? Is dat via een powerline ? Of hangt er een router tussen ? Of rechstreeks ?


Misschien is de UTP kabel niet meer optimaal / één kabeltje over ? 

En wat als je een ander apparaat op die UTP kabel hangt ?
Lukt pingen dan beter ?

Kan je een andere UTP kabel proberen ?

0 pluimen
redroom82
Ervaren verkenner

Hij is rechtstreeks op de modem aangesloten zonder dat er iets tussen zit. Kabeltje zelf is eentje van 2 meter.

Ik heb nu het kabeltje omgewisseld met hetgeen van de smart TV komt. Deze gaf bij eerdere tests op de TV geen problemen.

Bij het aansluiten op de xbox is deze meteen overgeschakeld naar de bekabelde aansluiting en is alles ook in orde (zowel op xbox als de test van de modem). Nu kan het wel heel goed zijn dat als ik later vandaag controleer dat alles weer niet meer werkt.

Het kabeltje dat in de xbox zat, steekt nu in de tv en de test is daar ook in orde.

 

0 pluimen
redroom82
Ervaren verkenner

Nog altijd dezelfde problemen.

Ik vind het toch heel straf. 

0 pluimen
waxje
Ervaren verkenner

Hier ook zeer veel problemen met de bekabelde Xbox one S verbinding. 

Mijn port forwarding staat in orde(de max 10 port forwarding mogelijkheden zijn wel veel te weinig met meerdere toestellen die port forwarding nodig hebben), de Xbox krijgt een vast ip toegekend van de modem via het MAC adres. 

UPNP staat uit, dit zorgt icm port forwarding soms voor problemen.

Mijn bekabeling is volledig in orde. 

Mijn Dns server heb ik bij wijze van test veranderd, maar dit maakt niks uit.

De console in DMZ zetten helpt ook niet.

Wat hier werkt is de modem volledig uitschakelen of de kabel van de XBOX in een van de 4 andere lan poorten stoppen (zeer omslachtig en irritant en zeer veel heen en weer lopen) .

Het softwarematig resetten van de modem werkt 9 op de 10 keren. Het resetten van het lokaal netwerk 5 van de 10 keren.

Heeft dit te maken met het toredo netwerk? Het zou fijn zijn mocht dit probleem opgelost worden

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen