Internet
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
redroom82
Ervaren verkenner

Re: Xbox one X connectie problemen.

Hij is rechtstreeks op de modem aangesloten zonder dat er iets tussen zit. Kabeltje zelf is eentje van 2 meter.

Ik heb nu het kabeltje omgewisseld met hetgeen van de smart TV komt. Deze gaf bij eerdere tests op de TV geen problemen.

Bij het aansluiten op de xbox is deze meteen overgeschakeld naar de bekabelde aansluiting en is alles ook in orde (zowel op xbox als de test van de modem). Nu kan het wel heel goed zijn dat als ik later vandaag controleer dat alles weer niet meer werkt.

Het kabeltje dat in de xbox zat, steekt nu in de tv en de test is daar ook in orde.

0 pluimen
redroom82
Ervaren verkenner

Nog altijd dezelfde problemen.

Ik vind het toch heel straf. 

0 pluimen
waxje
Ervaren verkenner

Hier ook zeer veel problemen met de bekabelde Xbox one S verbinding. 

Mijn port forwarding staat in orde(de max 10 port forwarding mogelijkheden zijn wel veel te weinig met meerdere toestellen die port forwarding nodig hebben), de Xbox krijgt een vast ip toegekend van de modem via het MAC adres. 

UPNP staat uit, dit zorgt icm port forwarding soms voor problemen.

Mijn bekabeling is volledig in orde. 

Mijn Dns server heb ik bij wijze van test veranderd, maar dit maakt niks uit.

De console in DMZ zetten helpt ook niet.

Wat hier werkt is de modem volledig uitschakelen of de kabel van de XBOX in een van de 4 andere lan poorten stoppen (zeer omslachtig en irritant en zeer veel heen en weer lopen) .

Het softwarematig resetten van de modem werkt 9 op de 10 keren. Het resetten van het lokaal netwerk 5 van de 10 keren.

Heeft dit te maken met het toredo netwerk? Het zou fijn zijn mocht dit probleem opgelost worden

0 pluimen
waxje
Ervaren verkenner

Ik ben aan het testen of dit probleem blijft bestaan bij het uitschakelen van ipsec en pptp. Dit aangezien XBOX gezamelijle TCP/UDP poorten gebruikt.

XBOX poorten:

• Poort 88 (UDP)
  • Poort 3074 (UDP en TCP)
  • Poort 53 (UDP en TCP)
  • Poort 80 (TCP)
  • Poort 500 (UDP)
  • Poort 3544 (UDP)
  • Poort 4500 (UDP)

Ipsec:

• 50
  • 51
  • 500(UDP)
  • 4500(UDP)
  • 1701 (L2TP)
  • 1723 (PPTP)

Ik heb nog geen idee of het wat zal oplossen en wat de nadelen van het uitzetten kunnen zijn. 

Er hangen hier waarschijnlijk ook veiligheidsrisico's aan maar daar kan Orange misschien verduidelijking in brengen mocht dit het probleem oplossen.

0 pluimen
redroom82
Ervaren verkenner

Momenteel doe ik alles gewoon via wifi omdat het wel werkt. Maar hey is niet ideaal natuurlijk.

Ik heb ook al alle mogelijke dingen geprobeerd maar niets blijft werken. 

Gisteren trouwens mijn 360 aangesloten en die werkt zonder problemen. 

0 pluimen
Frank76
Leidende verkenner

Ik heb hier eigenlijk nooit echte problemen.

WiFi dat ging, maar was een beetje traag bij downloaden van games en updates.
Dus nu bekabeld, maar wel via een powerlink adapter... Nooit problemen, en supersnel...

0 pluimen
waxje
Ervaren verkenner

ik vermoed dat je powerlink een eigen ip voorziet en niet de xbox. 

Een powerlink is hier echter een overbodige aankoop want de modem staat pal naast mijn xbox

Mijn snelheid is te variabel op Wifi en daardoor soms ook te traag. Hrt loopt soms met 100mbit terug

0 pluimen
waxje
Ervaren verkenner

ipsec en pptp uitzetten had geen enkel effect helaas. Ik geef het voorlopig op. 

0 pluimen
Grote Wijze
Grote Wijze

Sinds kort klant van Orange en ik krijg maar geen goed internet op mijn One X. 

Hij vindt wel het internet via de kabel maar inloggen 95% van de keren gewoon niet. 

Ik heb ook de nodige poorten open gezet en ik denk ook wel een fixed Op gegeven aan mijn xbox.

Het ene moment geeft hij NAT problemen en het andere moment zegt hij dat alles in orde is maar toch kan ik niet online gaan of inloggen  

Is er iets wat ik gemist heb? 

Ugh @redroom82

Hebben de tips geholpen van onze Tribers hierboven?

Je zou normaalgezien geen problemen moeten ervaren met je connectie van je Xbox. Aarzel zeker niet om wat rookseinen toe te sturen naar de klantendienst van Orange.

De Orange-stamleden maken hier een dossier van en trachten een oplossing te zoeken binnen de 5 werkdagen.

Totems ✨groet

0 pluimen
redroom82
Ervaren verkenner

Helaas nog altijd geen oplossing gevonden. 

Klantendienst kan mij niet helpen. Ze zeggen dat er niets mis is. Ook de klantendienst van xbox zegt dat er van hun kant niets mis is.

Hierbij gast mijn voordeel van de twijfel naar Xbox omdat het bij Telenet gewoon wel werkte.  Hopelijk kan er een oplossing gevonden worden. 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen