annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kosten buiten abonnement

Topic gestart op: 14-07-20 11h19

Antwoorden: 16 antwoorden

graces435
Aspirant verkenner

Kosten buiten abonnement

OPGELOST

Vorige maand heb ik mijn gsm gebruikt om parking te betalen. Toen is er 60ct extra aangerekend op mijn factuur, maar niet de kosten die 4411 mij toen heeft laten zien in het beëindigings SMS. Deze maand verscheen er op mijn app dat er nog eens 60ct buiten abonnement is, maar ik heb niet meer betalend geparkeerd. Kan er iemand mij dit even uitleggen? Bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

@graces435  nee zeker niet. Een vriendin van ons komt regelmatig bij ons thuis en wij wonen in de stad dus die moet meestal betalen. Dus die gebruikt de 4411 ook en dat bedrag gaat altijd ineens eraf ,dat staat altijd als kosten buiten bundel. Maar soms kan er eens iets mis gaan natuurlijk waardoor het bedrag er niet af gaat of de berekening verkeerd loopt. Maar ik heb er ook eerlijk gezegd weinig kennis van van die app hoe en wat precies want ik gebruik die app nooit. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 ANTWOORDEN 16
Crash
Gewaardeerd verkenner

Dit maakt deel uit van transactie kosten en is 0,15 euro per sms.

In plaats daarvan kan je ofwel de 4411 app gebruiken, maar daar worden ook kosten aangerekend van 0,25 euro transactie kost. Dit kost in totaal wel minder.

Goedkoopste is nog altijd via de parking paal en contactloos betalen. (zonder code)

 

 

 

0 pluimen
Jenstra
Aspirant verkenner

Niks opgelost;

Elke maand staat er een bedrag op mijn factuur onder "buiten abonnement", of "premium nummmers".

Aangezien Orange geen enkel detail geeft over de oorsprong van dat bedrag en evenmin laat weten wat of wie die premium nummers zijn, krijg ik de indruk 
dat dat volkomen arbitrair is en vraag me zelfs af of dit wettelijk kan.
Zeker als dat officiële nummers zijn, wil ik ze kennen om ze te kunnen vermijden, zoas ik o.a. reeds deed met 4411
Bovendien is mijn toestel geconfigureerd om oproepen van ongekende nummers te blokkeren. 
Ik maak een contract met hen en nergens heb ik info gevonden over kosten buiten contract die dan nog met de methode van de natte vinger worden bepaald.
Dus graag wat meer uitleg, of liever nog stoppen
0 pluimen
SHADER
Rekruut scout

8888

En 88888 is er zo eentje.

Worden sms'en van orange op gestuurd maar recent ook phishing gehad via dat nummer.

0 pluimen
Jenstra
Aspirant verkenner

Is het eigenlijk wel wettig kosten op een factuur te zetten zonder te detailleren wat ze voorstellen?

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen