annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Over pluimen ... en over pluimen ...

Topic gestart op: 30-12-19 20h51

Antwoorden: 24 antwoorden

Cdt24801
Wijze
Wijze

Over pluimen ... en over pluimen ...

 

Ik heb met een van de moderatoren een conversatie gevoerd over de pluimen, daar was mij namelijk iets opgevallen.

Na verduidelijking kreeg ik de suggestie om er een post over te plaatsen. Bij deze ...

Wat was nu het probleem? Wel het ging over de teller van uw aantal pluimen en de indicator ervan op Tribe. Voor de meesten staat de teller op twee plaatsen, voor de vier hoofdvogels staat die op drie plaatsen:

  1. Bij iedereen staat het aantal gekregen pluimen in zijn persoonlijke profielpagina.
  2. Bij iedereen staat het aantal gekregen pluimen ook in de overzichtspagina van alle Tribers die reeds pluimen verdiend hebben. Die pagina komt tevoorschijn wanneer je op de hoofdpagina helemaal naar onder scrolt en dan rechts klikt op het kader "Alles bekijken".
  3. Bij de vier hoofdvogels staat het aantal gekregen pluimen ook nog eens extra op de hoofdpagina helemaal onderaan, alwaar die vier hoofdvogels staan te blinken (ahum) ...

Wat was nu het "probleem"? Wel, in mijn geval stonden op alledrie de plaatsen verschillende cijfers. In mijn eigen profiel het hoogste cijfer, dan op de hoofdpagina van het forum bij de vier hoofdvogels en tenslotte in de globale lijst onder "Alles bekijken" het laagste cijfer.

En dan nu de uitleg van hoe het allemaal in mekaar zit:

  • In uw eigen profiel staat het bruto aantal pluimen dat je ooit hebt gekregen. Zonder onderscheid van waar ze gekomen zijn. Dit is bijgevolg ook het grootste cijfer van allemaal.
  • In het globale overzicht onder "Alles bekijken" staat het netto aantal pluimen dat je op de taalversie hebt gekregen die je momenteel bekijkt. Zoals iedereen wel weet heeft Tribe een F en een N versie. Wel, als je momenteel op de N versie werkt zie je op die pagina het aantal pluimen staan dat je op de N versie verdiend hebt. Ikzelf heb op de F versie enkele keren iets gepost en daar ook een aantal pluimen voor gekregen. Die zie ik staan als ik switch naar de F versie en daar op "Voir tout" klik.
  • Voor de vier hoofdvogels: onderaan de hoofdpagina staat de som van beide netto tellers, dus zowel de N als de F pluimen bij elkaar geteld.

Wat is nu het verschil tussen bruto en netto teller?

Welnu, de bruto teller (in uw persoonlijk profiel dus) geeft alle pluimen aan die je ooit gekregen hebt. Bij de netto teller (in "Alles bekijken") worden de pluimen die de gulle gevers nadien terug ingetrokken hebben weer afgetrokken.

Ja, je leest het goed: je kan een gegeven pluim weer intrekken. En waarom deze post? Omdat er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid reeds meerdere mensen hun gegeven pluimen weer ingetrokken hebben zonder het zelf te beseffen.

De reden? Omdat het intrekken van een pluim op net dezelfde manier gebeurt als het geven van een pluim: op het hartje klikken bij een post. En als je vergeten bent dat je die post reeds een pluim gegeven had trek je die pluim dus (onbedoeld) alweer in.

Dat is uiteraard bewust ingebouwd om het overdrijven met meerdere pluimen te vermijden.

Voor de oplettende Triber is dat echter geen probleem: het hartje bij een post is eveneens een indicator: heeft het hartje een zwarte kleur, dan heb je nog geen pluim gegeven (of je hebt de gegeven pluim alweer ingetrokken). heeft het hartje een grijze kleur, dan heb je die post reeds een pluim gegeven.

Nogmaals klikken op een grijs hartje resulteert dus in het intrekken van de voordien reeds gegeven pluim en het hartje wordt weer zwart.

Ziezo, dat raadsel is ook alweer opgelost😊

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Labels (3)
24 ANTWOORDEN 24
Surfer
Ervaren genezer

We kunnen elkaar pluimen geven en dan worden onze pluimen een soort donsdeken tegen de kou. en anderzijds, worden we gepluimd door anderen... LOL

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Surfer 

Het klopt wat je zegt, zeker dat pluimen. Wanneer je tweemaal dezelfde persoon in dezelfde post een pluim geeft heeft die geen twee pluimen maar helemaal geen pluim meer.

Wanneer je dus in een slechte bui bent en je moet uw frustratie ergens op uitwerken dan kan je bij iedereen aan wie je ooit pluimen gegeven hebt die weer gaan weghalen ....

En ik heb zo een donkerblauw vermoeden dat dit meer gebeurt dan we denken omdat het nogal eens per ongeluk gaat ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Mik01
Leidende verkenner

@Cdt24801 

Je kan ook Parkinson hebben. Dan ben je direct gepluimd.

patrick2
Wijze
Wijze

@Mik01  ik  en @Cdt24801  wonen hier vlak om de hoek dan kunnen we het snelste antwoorden 😉😀

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Mik01
Leidende verkenner

@patrick2  Is dat dan die grote hoek op de rotonde?

Leden met de meeste pluimen