annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Phishing !

Topic gestart op: 23-10-20 11h03

Antwoorden: 3 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Phishing !

Ugh allemaal!

Weet je wat phishing is? Het is een oplichterij die ontworpen is om geld of je identiteit te stelen.

Je hebt het zeker gemerkt, deze praktijk wordt heel gewoon, vooral in onze digitale wereld.

Er zijn evenveel vormen van phishing als communicatiekanalen, ze kunnen je gegevens stelen via: e-mail, sms, bellen, sociale netwerken.

Bij deze oplichting is voorzichtigheid geboden! Controleer altijd de oorsprong van deze communicatie en stuur je persoonlijke gegevens alleen via veilige, officieel erkende kanalen.

Onlangs kregen we te horen dat er een reeks sms- / e-mailberichten is verzonden waarvan de auteur zich voordoet als een Belgische mobiele operator. Geen enkele operator zou deze informatie per sms vragen! Er bestaan ​​ook fake accounts op sociale netwerken Facebook en Instagram. Wees waakzaam!

Aarzel niet om onze diensten op de hoogte te brengen via het adres phishing@orange.be als je dergelijke berichten ontvangt of als je een poging tot oplichting merkt. Je kan ook de procedures volgen die worden beschreven op onze daarvoor toegewijde webpagina.

Mogen gekwelde geesten u niet bereiken,

Totem

Labels (1)
3 ANTWOORDEN 3
Surfer
Ervaren genezer

Surfer
Ervaren genezer

patrick2
Wijze
Wijze

@Totem  heb deze week een sms ontvangen in het frans met daarin een link. Heb de tekst laten vertalen en er stond in dat ik mijn te veel betaalde bedrag terug zou krijgen als ik op onderstaande link zou klikken. Dan kon ik mijn gegevens achter laten en Orange regelt de rest.

Maar ik heb domiciliering waardoor ik niet te veel kan betalen of als dat al gebeurd dan heeft Orange mijn gegevens en dus ook mijn rekening nummer. Dus die ligt in de vuilbak dat bericht heb er niks mee gedaan. Moest ik nog die sms krijgen dan zal ik het nummer , is namelijk een gsm nummer , hier posten en door geven. Dan is iedereen op de hoogte.

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen